BB033 Bahçe Ürünlerinde Hasat Sonrasında Bozulmalar ve Yeni Önleme Yöntemleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BB033
Ad Bahçe Ürünlerinde Hasat Sonrasında Bozulmalar ve Yeni Önleme Yöntemleri
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. OKAN ÖZKAYA
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bahçe ürünlerinin hasat sonrasında bozulmalarının önlenmesine yönelik gerçekleştirilmesi gereken önlemler ve bu alandaki yeni gelişmelerin öğretilmesi

Dersin İçeriği

Bahçe ürünlerinin genel özellikleri, Bahçe ürünlerinde meydana gelen fizyolojik olaylar, Derim öncesi ve sonrası çalışmalar, Depolama işlemlerinin temel özellikleri, Depolama sırasında yaşanabilecek problemler, Derim sonrası depolama işlerinde patojen kaynaklı bozulmalar, Depolamalardaki bozulmaları azaltmaya yönelik çalışmalar, Bahçe ürünlerinin muhafazasında örnek çalışmalar

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Hazırlanan ders notları

Notlar

Bu alanla ilgili güncel yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bahçe ürünleri hakkında bilgi sahibidir
ÖÇ02 Bahçe ürünlerindeki fizyolojik değişimi bilir
ÖÇ03 Derim ve derim sonrası prosesler konusunda teorik ve pratik bilgiye sahiptir
ÖÇ04 Ürünün pazara arzına kadarki işlemlerle ilgili teknolojik gelişmeleri yakından takip eder
ÖÇ05 Hasat sonrası depolama koşullarını iyi bilir ve gerekli düzenlemeleri yapar
ÖÇ06 Depolama sürecinde patojenlerin etkisini engellemeye yönelik çalışmalar yürütür
ÖÇ07 Muhafaza kültürüne sahiptir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebili, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir; özgün bir konuyu araştırabilir, kavrar tasarlar ve uygulayabilir 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilme veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir, problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaratıcı ve eleştirel düşünebilme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası platformlarda, yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanıyla ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşler ortaya koyar, bu görüşleri savunabilir; sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştiril bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir; alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında özel konularda uzmanlaşır 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma, bunu sürdürebilme, karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş; Bahçe ürünlerinin genel özellikleri Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
2 Bahçe ürünlerinde meydana gelen fizyolojik olaylar Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
3 Bahçe ürünlerinde derim öncesi işlemler Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
4 Bahçe ürünlerinde derim sonrası işlemler Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
5 Depolama işlemlerinin temel özellikleri Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
6 Depolama koşullarının optimize edilmesi Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
7 Depolama sırasında yaşanabilecek problemler Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
8 Ara Sınav Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Derim sonrası bozulmaların temel sebepleri Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
10 Derim sonrası depolama işlerinde patojen kaynaklı bozulmalar Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
11 Depolamalardaki bozulmaları azaltmaya yönelik çalışmalar Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
12 Depolama konusunda Türkiye ve dünyadaki teknolojik gelişmeler Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
13 Ürünlerin piyasaya arz edilmesi Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
14 Bahçe ürünlerinin taşıma ve nakliye işlemleri Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
15 Bahçe ürünlerinin muhafazasında örnek çalışmalar Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 04:24