Genel Bilgi
Kod | BB033 |
Ad | Bahçe Ürünlerinde Hasat Sonrasında Bozulmalar ve Yeni Önleme Yöntemleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OKAN ÖZKAYA |
Dersin Amacı / Hedefi
Bahçe ürünlerinin hasat sonrasında bozulmalarının önlenmesine yönelik gerçekleştirilmesi gereken önlemler ve bu alandaki yeni gelişmelerin öğretilmesi
Dersin İçeriği
Bahçe ürünlerinin genel özellikleri, Bahçe ürünlerinde meydana gelen fizyolojik olaylar, Derim öncesi ve sonrası çalışmalar, Depolama işlemlerinin temel özellikleri, Depolama sırasında yaşanabilecek problemler, Derim sonrası depolama işlerinde patojen kaynaklı bozulmalar, Depolamalardaki bozulmaları azaltmaya yönelik çalışmalar, Bahçe ürünlerinin muhafazasında örnek çalışmalar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Hazırlanan ders notları
Notlar
Bu alanla ilgili güncel yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bahçe ürünleri hakkında bilgi sahibidir |
ÖÇ02 | Bahçe ürünlerindeki fizyolojik değişimi bilir |
ÖÇ03 | Derim ve derim sonrası prosesler konusunda teorik ve pratik bilgiye sahiptir |
ÖÇ04 | Ürünün pazara arzına kadarki işlemlerle ilgili teknolojik gelişmeleri yakından takip eder |
ÖÇ05 | Hasat sonrası depolama koşullarını iyi bilir ve gerekli düzenlemeleri yapar |
ÖÇ06 | Depolama sürecinde patojenlerin etkisini engellemeye yönelik çalışmalar yürütür |
ÖÇ07 | Muhafaza kültürüne sahiptir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebili, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir; özgün bir konuyu araştırabilir, kavrar tasarlar ve uygulayabilir | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilme veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir, problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünebilme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası platformlarda, yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanıyla ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşler ortaya koyar, bu görüşleri savunabilir; sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştiril bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir; alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında özel konularda uzmanlaşır | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma, bunu sürdürebilme, karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş; Bahçe ürünlerinin genel özellikleri | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
2 | Bahçe ürünlerinde meydana gelen fizyolojik olaylar | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
3 | Bahçe ürünlerinde derim öncesi işlemler | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
4 | Bahçe ürünlerinde derim sonrası işlemler | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
5 | Depolama işlemlerinin temel özellikleri | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
6 | Depolama koşullarının optimize edilmesi | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
7 | Depolama sırasında yaşanabilecek problemler | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
8 | Ara Sınav | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Derim sonrası bozulmaların temel sebepleri | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
10 | Derim sonrası depolama işlerinde patojen kaynaklı bozulmalar | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
11 | Depolamalardaki bozulmaları azaltmaya yönelik çalışmalar | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
12 | Depolama konusunda Türkiye ve dünyadaki teknolojik gelişmeler | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
13 | Ürünlerin piyasaya arz edilmesi | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
14 | Bahçe ürünlerinin taşıma ve nakliye işlemleri | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
15 | Bahçe ürünlerinin muhafazasında örnek çalışmalar | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |