Genel Bilgi
Kod | BB608 |
Ad | Süs Bitkilerinde Çoğaltmanın Genel Esasları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. NEZİHE KÖKSAL |
Dersin Amacı / Hedefi
Süs bitkileri çoğaltımı konusundaki temel kavram ve konuları öğrenir
Dersin İçeriği
Süs bitkilerinde çoğaltma için ön hazırlık aşamalarını, üretim ortamlarını (perlit, vermikülit, torf vb.) çoğaltma materyallerini (tohum, spor, çelik, kalem, anaç, toprak altı organlar vb.) ve çoğaltma yöntemlerini (çelik aşı, daldırma, bölme, toprak altı organlar ve doku kültürü teknikleri vb.) öğrenir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Süs Bitkilerinde Çoğaltmanın Genel Esasları ders notları (basılmamış)
Notlar
Bahçe Bitkilerinde Çoğaltma Teknikleri, Prof.Dr. Zeki Kara Ders notu, Selçuk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Basımevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Süs bitkilerinin çoğaltma metotlarını açıklar |
ÖÇ02 | Süs bitkilerinde üretim materyallerinin özelliklerini ve ön hazırlık aşamalarını tartıışır |
ÖÇ03 | Süs bitkilerinde yetiştiricilik ve çoğaltma hakkındaki sorunları anlar |
ÖÇ04 | Süs bitkilerinde botanik özellikler ve çoğaltım arasındaki ilişkileri anlar |
ÖÇ05 | Süs bitkilerinde çoğaltım ve bitki fizyolojisi arasındaki ilişkileri anlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirebilir | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturur | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirir, araştırma sürecini tasarlayabilir, sorumluluk alarak çözüm üretebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir ve savunur | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapar | 1 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanabilir ve kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilir | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetler ve yorumlar | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir, açıklayabilir, başkalarına aktarır, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Süs bitkilerinde çoğaltmanın tanımı ve sınıflandırılması | Ders notları ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerden hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Süs bitkilerinde tohumun yapısı, dinlenme ve çimlenme | Ders notları ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerden hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Gövde ve yaprakların anatomisi yapısı ve vegetatif çoğaltım yöntemlerindeki önemi | Ders notları ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerden hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Kökler ve çoğaltma ile ilişkileri | Ders notları ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerden hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Sporla çoğaltma yöntemi | Ders notları ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerden hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Tohumla çoğaltma yöntemi | Ders notları ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerden hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Çelikle çoğaltma | Ders notları ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerden hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders notları ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerden hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Aşı teknikleri | Ders notları ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerden hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Daldırma teknikleri | Ders notları ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerden hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Yavru bitkiler ile çoğaltma | Ders notları ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerden hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Toprakaltı soğan, korm, yumru ve rizom gibi organlar ile çoğaltım yöntemleri | Ders notları ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerden hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Mikro çoğaltma yöntemi | Ders notları ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerden hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Süs bitkilerinin çoğaltılmasında biyokimyasal değişimler | Ders notları ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerden hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Süs bitkilerinin çoğaltılmasında başarıyı etkileyen çevresel faktörleri | Ders notları ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerden hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Uygulama ve ders konularının tekrarı | Bahçe Bitkileri ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerden hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |