Genel Bilgi
Kod | BB606 |
Ad | Bahçe Bitkileri Deneme Tekniği II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEVGİ PAYDAŞ KARGI |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere denemelerin planlanması, istatistiksel analizlerin prensipleri ve deneme desenlerinin kavratılmasıdır.
Dersin İçeriği
Denemelerin planlanması, istatistiksel analizlerin amaçları ve prensipleri, korelasyon ve regresyon analizleri, faktöriyel denemeler, bölünmüş ve bölünen bölünmüş parseler
Dersin Ön Koşulu
yoktur
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Araştırma ve Deneme Metotları (O. Düzgüneş, T. Kesici, O. Kavuncu, F. Gürbüz) -Bilimsel Araştırmalarda Hipotez Testleri (M. Kartal) -Tanımlayıcı İstatistik (Ş. Şenol) -İstatistik (Çevirenler: A. Esin, S. Çelebioğlu) -Biyoistatistik (İ. Kocaçalışkan, N. A. Bingöl) -Deneysel İstatistik Metotlar (N. Yurtsever) -İnternet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Denemeleri planlama becerisi kazanır. |
ÖÇ02 | Teorik ve uygulamaya yönelik olarak araştırmalarda izlenebilecek yöntemler konusunda bilgi edinir. |
ÖÇ03 | Bahçe Bitkilerinde yaygın olarak kullanılan deneme metotlarını öğrenerek uygulamaya nasıl aktarılacağı konusunda beceri kazanır. |
ÖÇ04 | İstatistik analizlerin amacı ve ana ilkeleri konularında uygulama yapabilme becerisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirebilir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturur | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirir, araştırma sürecini tasarlayabilir, sorumluluk alarak çözüm üretebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir ve savunur | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapar | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanabilir ve kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilir | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilir | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetler ve yorumlar | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir, açıklayabilir, başkalarına aktarır, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Varyans analizinin esası F kontrolleri Çoklu karşılaştırma testlerinin esası ve en çok kullanılan testlerin hatırlatılması | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
2 | Faktöriyel denemelerin esası | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
3 | İki faktörlü denemeler (tesadüf parselleri) | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
4 | İki faktörlü denemeler (tesadüf blokları) | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
5 | Üç faktörlü denemeler (tesadüf parselleri) | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
6 | Üç faktörlü denemeler (tesadüf blokları) | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
7 | Bölünmüş parseller deneme deseninin esası | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Tesadüf parsellerinde bölünmüş parseller | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
10 | Tesadüf bloklarında bölünmüş parseller | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
11 | Latin karesinde bölünmüş parseller | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
12 | Bölünen bölünmüş parseller | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
13 | İç içe sınıflama | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
14 | Tekrarlanan denemeler | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
15 | Bilgisayar uygulamaları | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu ve önerilen kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders notu ve önerilen kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |