Genel Bilgi
Kod | BB581 |
Ad | Bahçe Bitkileri Gen Kaynakları ve Muhafazası |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BURHANETTİN İMRAK |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciler bahçe bitkileri gen kaynaklarının dağılımı ve muhafazası konularında bilgi sahibi olur, uygulama yapabilir, yorumlayabilir.
Dersin İçeriği
Dünyada ve Türkiye'de bahçe bitkileri gen kaynaklarının dağılımı, önemi ve koruma yöntemleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders ile ilgili akademik makaleler
Notlar
Ders ile ilgili akademik makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Gen kaynaklarının önemini bilir, bahçe bitkilerindeki önemini tartışır |
ÖÇ02 | Dünyada ve Türkiye'deki bahçe bitkiler gen kaynaklarının dağılımı üzerinde bilgi sahibidir |
ÖÇ03 | Gen kaynaklarını koruma yöntemlerini bilir |
ÖÇ04 | Gen kaynaklarının muhafazasında kullanılan yöntemlerin üstünlüğünü ve gerekçelerini tartışır |
ÖÇ05 | Gen kaynaklarının yok olmasına neden olan koşulları bilir ve üzerinde tartışır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirebilir | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturur | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirir, araştırma sürecini tasarlayabilir, sorumluluk alarak çözüm üretebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir ve savunur | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapar | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanabilir ve kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilir | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilir | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetler ve yorumlar | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir, açıklayabilir, başkalarına aktarır, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceler | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dünyada ve Türkiye'de bahçe bitkileri gen kaynakları dağılımı1 | Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Dünyada ve Türkiye'de bahçe bitkileri gen kaynakları dağılımı2 | Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
3 | Bahçe bitkilerinde gen kaynaklarının önemi3 | Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
4 | Gen kaynaklarını muhafaza yöntemleri4 | Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
5 | In vivo muhafaza yöntemi ve bahçe bitkilerinde kullanımı 5 | Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
6 | In vitro muhafaza yöntemi ve bahçe bitkilerinde kullanımı6 | Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
7 | In vivo ve in vitro yöntemlerin karşılaştırılması7 | Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kriyoprezervasyon (dondurarak muhafaza) yöntemi ve bahçe bitkilerinde kullanımı 9 | Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
10 | Kriyoprezervasyon (dondurarak muhafaza) yöntemi ve bahçe bitkilerinde kullanımıı10 | Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
11 | Gen kaynaklarının yok olma nedenlerinin tartışılması ve alınacak önlemler 11 | Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
12 | Gen kaynaklarının yok olma nedenlerinin tartışılması ve alınacak önlemler12 | Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
13 | Dünyada ve ülkemizde bahçe bitkiler gen kaynaklarının korunması üzerindeki son gelişmeler 13 | Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
14 | Dünyada ve ülkemizde bahçe bitkiler gen kaynaklarının korunması üzerindeki son gelişmeler14 | Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
15 | Dünyada ve ülkemizde bahçe bitkiler gen kaynaklarının korunması üzerindeki son gelişmeler15 | Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |