Genel Bilgi
Kod | BB562 |
Ad | Subtropik Meyve Türlerinde Yetiştirme Teknikleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TURGUT YEŞİLOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Turunçgiller ve diğer subtropik meyvelerin (Trabzon hurması, Avokado, Pikan cevizi ve Kivi) fizyolojisi, bahçe tesisinden itibaren yaşlı ve verimden düşmüş bahçelere kadar değişik dönemlerdeki bahçelerde verim ve kaliteyi arttırma ile verimliliği devam ettirmeğe yönelik olarak yapılacak olan teknik uygulamalar (budama, bitki büyümesini düzenleyici maddeler, bilezik alma vb.) ayrıntılı olarak anlatılmakta, subtropik meyvelerin yetiştiriciliğinde verim ve kaliteyi arttırmaya yönelik bilgiler kazanır.
Dersin İçeriği
Turunçgiller, trabzon hurması, avokado, pkian cevizi ve kivi meyve türlerinin fizyolojisi, bahçe tesisi, kültürel işlemleri, verim ve kaliteyi artırmaya yönelik uygulamalar, budama, bitki büyümeyi düzenleyici maddeler
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Slayt, Makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Turunçgiller ve diğer subtropik meyvelerin (Trabzon hurması, Avokado, Pikan cevizi ve Kivi) fizyolojisi konusunda bilgi kazanır. |
ÖÇ02 | Turunçgiller ve diğer subtropik meyvelerin (Trabzon hurması, Avokado, Pikan cevizi ve Kivi) budama, büyümeyi düzenleyiciler, bilezik alma gibi kültürel işlemlerin meyve verim ve kalitesi üzerine etkileri konusunda bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Teorik ve uygulamaya yönelik olarak kullanıcı araştırmalarında izlenebilecek yöntemler konusunda bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Araştırma bulguları ve teorik bilgilerin uygulamaya nasıl aktarılacağı konusunda uygulama becerisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirebilir | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturur | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirir, araştırma sürecini tasarlayabilir, sorumluluk alarak çözüm üretebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir ve savunur | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapar | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanabilir ve kendini sürekli yeniler | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilir | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilir | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetler ve yorumlar | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir, açıklayabilir, başkalarına aktarır, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Meyve ağaçlarının fizyolojisi hakkında genel bilgiler | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Turunçgil yetiştiriciliğinde verimlilik fizyolojisi | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Turunçgil yetiştiriciliğinde bilezik alma işlemi ve bu işlemin bitki sağlığı ve meyve verim-kalitesi üzerine etkileri | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Turunçgil yetiştiriciliğinde büyümeyi düzenleyici maddeler, uygulanabilirliği ve meyve verim-kalitesi üzerine etkileri | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Turunçgil yetiştiriciliğinde budama ve meyve verim-kalitesi üzerine etkileri | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Trabzon hurmasında budamanın meyve verim ve kalitesi üzerine etkileri | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Trabzon hurmasında büyümeyi düzenleyici maddelerin meyve verim ve kalitesi üzerine etkileri | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Avokadoda budama ve büyümeyi düzenleyici maddelerin meyve verim ve kalitesi üzerine etkileri | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Avokadoda büyümeyi düzenleyici maddelerin meyve verim ve kalitesi üzerine etkileri | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Pikanda budamanın meyve verim ve kalitesi üzerine etkileri | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Pikanda büyümeyi düzenleyici maddelerin meyve verim ve kalitesi üzerine etkileri | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Kivide budamanın meyve verim ve kalitesi üzerine etkileri | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Kivide büyümeyi düzenleyici maddelerin meyve verim ve kalitesi üzerine etkileri | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel tekrar ve değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |