Genel Bilgi
Kod | BB553 |
Ad | Sera Sebzeciliğinin Prensipleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAYRİYE YILDIZ DAŞGAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Profesyonel sera sebze yetiştiriciliğini her yönü ile öğretmek
Dersin İçeriği
Sera sebzelerinin yetiştirme teknikleri (tohum ekimi, aşılama, fide dikimi, sulama, gübreleme, tozlanma ve döllenme vb) , sera içi iklimlendirme koşulları (ısıtma, serinletme, nemlendirme, aydınlatma, CO2 gübrelemesi vb), serada en çok yetiştirilen türler bazında detaylı olarak incelenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
1. Greenhouse Operation Management, Paul V. Nelson, Prentice Hall 2. The Complete Book of the Greenhouse, Ian G. Walls
Notlar
The Physiology of Vegetable Crops, H.C. Wien, CAB International
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Serada toprak hazırlığı ve dikim yerlerini yapar |
ÖÇ02 | Serada fide dikimi, sulama ve gübrelemeyi sera sebzelerinin her biri için özel olarak yapar |
ÖÇ03 | Serada sebzelerin tozlanma ve meyve tutumunu sağlar |
ÖÇ04 | Sera için doğru çeşit seçimi yapar. Sera sebzelerinde aşılama yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirebilir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturur | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirir, araştırma sürecini tasarlayabilir, sorumluluk alarak çözüm üretebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir ve savunur | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapar | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanabilir ve kendini sürekli yeniler | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilir | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilir | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetler ve yorumlar | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir, açıklayabilir, başkalarına aktarır, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Türkiye ve dünya seracılığının şu andaki durumu, son gelişmeler, mevcut sorunları, çözüm önerileri | Ders ile ilgili makale ve kitapların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
2 | Güncel sera sebze çeşitlerinin tanıtımı | Ders ile ilgili makale ve kitapların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
3 | Sera sebzelerinde fide üretimi ve aşılama teknikleri, aşılamanın kullanım amaçları | Ders ile ilgili makale ve kitapların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
4 | Sera toprağı hazırlıklar, dikim sistemleri, bitki yoğunluğu seçimi ve dikim yerleri hazırlıkalrı | Ders ile ilgili makale ve kitapların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
5 | Sera sebzelerinde türe özel budama teknikleri | Ders ile ilgili makale ve kitapların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
6 | Sera sebzelerinin özel gübreleme programları | Ders ile ilgili makale ve kitapların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
7 | Sera sebzelerinde özel sulama programları | Ders ile ilgili makale ve kitapların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Öğretilen ve incelenen ders konularının çalışılması, tekrar edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
9 | Seralarda ısıtma ve sera sebzelerinin özel sıcaklık gereksinimleri | Ders ile ilgili makale ve kitapların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
10 | Seralarda serinletrme teknikleri | Ders ile ilgili makale ve kitapların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
11 | Seralarda ışıklandırma ve LED lambalarda özel ışık spekturumu (kırmızı, mavi, beyaz, uzak-infrared) | Ders ile ilgili makale ve kitapların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
12 | Sera sebzelerinde CO2 gübrelemesi | Ders ile ilgili makale ve kitapların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
13 | Sebze seralarında sera içi nemlendirme teknikleri | Ders ile ilgili makale ve kitapların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Sera sebzelerinde hasat kriterleri, paketleme ve pazara hazırlık | Ders ile ilgili makale ve kitapların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Seralarda topraksız yetiştiricilik sistemlerinin uygulanması | Ders ile ilgili makale ve kitapların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretilen ve incelenen ders konularının çalışılması, tekrar edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretilen ve incelenen ders konularının çalışılması, tekrar edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |