Genel Bilgi
Kod | BB550 |
Ad | Topraksız Bitki YetiştirmeTeknikleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAYRİYE YILDIZ DAŞGAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Profesyonel sera sebze yetiştiriciliğini her yönü ile öğretmek
Dersin İçeriği
Sera sebzelerinin yetiştirme teknikleri (tohum ekimi, aşılama, fide dikimi, sulama, gübreleme, tozlanma ve döllenme vb) , sera içi iklimlendirme koşulları (ısıtma, serinletme, nemlendirme, aydınlatma, CO2 gübrelemesi vb), serada en çok yetiştirilen türler bazında detaylı olarak incelenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1. Hydroponic production of Vegetables and Ornemantals, D Savvas and H. Passam (Editors Embryo Publications 2. Hydroponics; A practical Guide for the Soilless Grower, J. Benton Jones Jr. CRC Press
Notlar
Hydroponic Food Production, Howard M. Resh, Woodbridge Press Publishing Company
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Topraksız yetiştiricilik yapar |
ÖÇ02 | Katı ortam kültürlerinde topraksız yetiştiricilik yapar |
ÖÇ03 | Hindistncevizi lifi kültürlerinde topraksız yetiştircilik yapar |
ÖÇ04 | Kayayününde topraksız yetiştiricilik yapar |
ÖÇ05 | Su kültürlerinde topraksız yetiştiricilik yapar |
ÖÇ06 | Besleyici film tekniği ile topraksız yetiştiricilik yapar |
ÖÇ07 | Derin durgun su kültürü ile bitki yetiştirir |
ÖÇ08 | Köklere havada besin çözeltisi püskürtme tekniği ile bitki yetiştirir |
ÖÇ09 | Besin çözeltisi hazırlar ve kullanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirebilir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturur | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirir, araştırma sürecini tasarlayabilir, sorumluluk alarak çözüm üretebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir ve savunur | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapar | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanabilir ve kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilir | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilir | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetler ve yorumlar | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir, açıklayabilir, başkalarına aktarır, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Topraksız yetiştiriciliğin amacı ve tercih nedenleri | Ders konuları ile ilgi kitap ve makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Topraksız yetiştiricilik sistemlerinin incelenmesi | Ders konuları ile ilgi kitap ve makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Katı ortam ve su kültürleri sistemlerinin karşılaştırılması, avantaj ve dezavantajları | Ders konuları ile ilgi kitap ve makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Sebzelerin topraksız yetiştiricilik sistemlerinin incelenmesi | Ders konuları ile ilgi kitap ve makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Meyvelerin topraksız yetiştiricilik sistemlerinin incelenmesi | Ders konuları ile ilgi kitap ve makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin topraksız yetiştiricilik sistemlerinin incelenmesi | Ders konuları ile ilgi kitap ve makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Mikro filizlerin yetiştiriciliği | Ders konuları ile ilgi kitap ve makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav haftasına kadar incelenen konuların çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Katı ortam kültürleri ve su kültürlerinin karşılaştırılması, avantaj ve dezavantajları | Ders konuları ile ilgi kitap ve makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Kayayünü katı ortamında sebze yetiştiriciliği ve kullanılan besin oranları | Ders konuları ile ilgi kitap ve makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Hindistan cevizi lifi katı ortamında sebze yetiştiriciliği ve kullanılan besin oranları | Ders konuları ile ilgi kitap ve makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Perlit lifi katı ortamında sebze yetiştiriciliği ve kullanılan besin oranları | Ders konuları ile ilgi kitap ve makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Yüzen su kültürü veya derin durgun su kültürü sisteminde sebze yetiştiriciliği ve kullanılan besin oranları | Ders konuları ile ilgi kitap ve makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Besleyici film su kültürü sisteminde sebze yetiştiriciliği ve kullanılan besin oranları | Ders konuları ile ilgi kitap ve makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Köklerin havada asılı olduğu ve köklere besin çözeltisi püskürtülen sistemde sebze yetiştiriciliği ve besin oranları | Ders konuları ile ilgi kitap ve makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav haftasına kadar incelenen konuların çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav haftasına kadar incelenen konuların çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |