Genel Bilgi
Kod | BB526 |
Ad | Çoğaltma Meteryali Üretim Teknikleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ALİ KÜDEN |
Dersin Amacı / Hedefi
Eşeyli (tohumla) çoğaltma, eşeysiz çoğaltma yöntemleri ve bu yöntemlerin meyve ağaçlarında kullanabilirliklerini öğrenir. 2) Tohum seçimi ve çöğür yetiştiriciliğini ve çimlenme olayının fizyolojik temellerini bilir. 3) Eşeysiz (vegatatif) çoğaltmanın özellikleri ve önemi, çelikle çoğaltmanın anatomik ve fizyolojik temelleri, çelikle çoğaltma teknikleri, aşılama ve aşılamanın teorik yönleri, kalem ve göz aşılarının yapılma teknikleri, aşı kaynaşmasının anatomik ve fizyolojik temelleri gibi ana konuları bili
Dersin İçeriği
Meyve ağacı yetiştiriciliğinde kullanılan çoğaltma yöntemlerinin anlatılması ve ayrıntılı olarak incelenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Konuyla ilgili ders notu, kitap, araştırma makalesi, süreli yayınlar
Notlar
Bilimsel arama motorlarından elde edilen internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bitkilerde çoğaltma yöntemleri nelerdir bilir. |
ÖÇ02 | Generatif çoğaltma nedir amaçları neler bilir |
ÖÇ03 | Vejetatif çoğaltma nedir amaçları nelerdir bilir |
ÖÇ04 | Çimlenme olayı, tohum canlılığını belirleme yöntemleri, tohumlarda dinlenme ve çimlenmeye etki eden iç ve dış faktörleri bilir |
ÖÇ05 | Eşeysiz çoğaltma ve meyvecilik uygulamalarındaki önemini bilir |
ÖÇ06 | Çeliklerde köklenmeyi uyarıcı maddeler ve uygulama yöntemlerini bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirebilir | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturur | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirir, araştırma sürecini tasarlayabilir, sorumluluk alarak çözüm üretebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir ve savunur | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapar | 1 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanabilir ve kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilir | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetler ve yorumlar | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir, açıklayabilir, başkalarına aktarır, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceler | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bitkilerde çoğaltma yöntemleri nelerdir bilir. | Sözlü anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Generatif çoğaltma nedir amaçları nelerdir. | Sözlü anlatım ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Vejetatif çoğaltma nedir amaçları nelerdir. | Sözlü anlatım ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Çimlenme olayı, tohum canlılığını belirleme yöntemleri, tohumlarda dinlenme ve çimlenmeye etki eden iç ve dış faktörler. | Sözlü anlatım ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Vegetative reproduction and its importance in fruit growing applications | Sözlü anlatım ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Çeliklerde köklenmeyi uyarıcı maddeler ve uygulama yöntemleri. | Sözlü anlatım ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Çeliklerde kök oluşumunun fizyolojisi, çelik materyalinin seçimi, ana bitkinin beslenme durumu, odun tipi, çelik alma zamanı. | Sözlü anlatım ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Adventif kök oluşumunun anatomik seyri ve köklenme ile çelik anatomisi arasındaki ilişkiler. | Sözlü anlatım ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Aşı ve aşı ile çoğaltmanın biyolojik esasları. | Sözlü anlatım ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Aşılama başarısını etkileyen faktörler | Sözlü anlatım ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Aşı kaynaşması ve tutmasında anaç ile kalemin anatomik yapılarının özellikleri ve etkileri. | Sözlü anlatım ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Aşı kaynaşmasının seyri, kalem ve göz aşılarında kaynaşma. | Sözlü anlatım ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Aşı kaynaşmasını etkileyen faktörler. | Sözlü anlatım ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Meyve ağaçlarında anaç-kalem uyuşmazlğı | Sözlü anlatım ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | final | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,12 | ||
AKTS | 6 AKTS |