Genel Bilgi
Kod | BB0063 |
Ad | Bağcılıkta İklim Değişikliğine Uyum Stratejileri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi SEVİL CANTÜRK |
Dersin Amacı / Hedefi
Küresel iklim değişikliğinin bağcılık üzerindeki mevcut ve potansiyel etkileri konusunda bilgi ve farkındalık kazandırmak.
Dersin İçeriği
Ders kapsamında, küresel iklim değişikliğinin sofralık, kurutmalık ve şaraplık-şıralık üzüm çeşitlerinin vejetatif ve generatif büyüme fizyolojisi ile meyvelerin biyokimyasal yapısı üzerindeki etkisi incelenmekte, bağcılıkta kullanılan iklimsel göstergelerin hesaplanması ve iklim değişikliği sürecindeki önemi anlatılmaktadır. Ayrıca, küresel ısınmanın ve iklim değişikliğinin ürün verim ve kalitesi üzerindeki olumsuz etkilerini azaltmak amacıyla kullanılan güncel uygulamalar ve yeni geliştirilmekte olan teknikler tanıtılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Hazırlanan ders notları
Notlar
Climate Change and Agriculture: A Review of Impacts and Adaptations Pradeep Kurukulasuriya, Shane Rosenthal Climate, Grapes, and Wine: Structure and Suitability in a Variable and Changing Climate Gregory V. Jones, Ryan Reid, and Aleksander Vilks
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İklim değişikliği ve küresel ısınma konularında genel bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Bağcılıkta kullanılan iklimsel indislerin önemini ve hesaplanmasını öğrenir. |
ÖÇ03 | İklim değişiminin bağ alanları, asma fizyolojisi, verim ve ürün kalitesi üzerindeki etkilerini öğrenir. |
ÖÇ04 | İklim değişiminin asma üzerindeki olumsuz etkisini azaltmak için kullanılabilecek kültürel, kimyasal ve çevre dostu uygulamaları öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirebilir | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturur | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirir, araştırma sürecini tasarlayabilir, sorumluluk alarak çözüm üretebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir ve savunur | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapar | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanabilir ve kendini sürekli yeniler | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilir | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilir | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetler ve yorumlar | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir, açıklayabilir, başkalarına aktarır, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceler | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Asmanın ekolojik istekleri (sıcaklık, güneşlenme, yağışlar, oransal nem, rüzgar vs.) | Ders notu ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Asmanın ekolojik istekleri (coğrafi konum, rakım, eğim, yer ve yöney) | Ders notu ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Asmanın toprak istekleri | Ders notu ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Bağcılıkta iklimsel göstergeler | Ders notu ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Bağcılıkta iklimsel göstergeler - Devam | Ders notu ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Winkler İndeksinin hesaplanması ve önemi | Ders notu ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | İklim değişimi ve küresel ısınma kavramlarının açıklanması | Ders notu ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | İklim değişiminin bağ alanları üzerindeki etkisi | Ders notu ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | İklim değişiminin fenoloji üzerindeki etkisi | Ders notu ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | İklim değişiminin asma fizyolojisi üzerindeki etkisi | Ders notu ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | İklim değişiminin ürün verim ve kalitesi üzerindeki etkisi | Ders notu ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | İklim değişiminin bağcılık üzerindeki olası / potansiyel etkileri | Ders notu ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | İklim değişiminin asma üzerindeki olumsuz etkisini azaltmakta kullanılan kültürel uygulamalar | Ders notu ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | İklim değişiminin asma üzerindeki olumsuz etkisini azaltmakta kullanılan kimyasal uygulamalar | Ders notu ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | İklim değişiminin asma üzerindeki olumsuz etkisini azaltmakta kullanılan çevre dostu uygulamalar | Ders notu ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
17 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |