Genel Bilgi
Kod | BB0047 |
Ad | Subtropik Meyve Türlerinde Abiyotik Stres I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MERAL INCESU |
Dersin Amacı / Hedefi
Turunçgillerde yaygın kullanılan anaçlar ve bu anaçların tuz, demir, sel ve kuraklık stresine karşı tepkilerinin incelenmesi ile bu stres faktörlerinin fidancılık, meyve verim ve kalitesi üzerine etkilerinin incelenmesi
Dersin İçeriği
Abiyotik stres faktörlerinin turunçgil yetiştiriciliği üzerine etkilerinin incelenmesi
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yoktur
Kaynaklar
Bitkilerde biyotik ve abiyotik stresler (Audil Gull, Ajaz Ahmad Lone and Noor Ul Islam) Wani
Notlar
konuyla ilgili literatürler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Turunçgillerde abiyotik stresin bitki gelişimi, verimlilik ve meyve kalitesi üzerine etkileri konusunda bilgi edinir. |
ÖÇ02 | turunçgillerde tuz stresi konusunda bilgi edinir. |
ÖÇ03 | turunçgillerde yüksek sıcaklık stresini öğrenir. |
ÖÇ04 | turunçgillerde taşkın stresini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirebilir | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturur | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirir, araştırma sürecini tasarlayabilir, sorumluluk alarak çözüm üretebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir ve savunur | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapar | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanabilir ve kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilir | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetler ve yorumlar | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir, açıklayabilir, başkalarına aktarır, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Turunçgil yetiştiriciliği | makale önerilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Abiyotik stres | makale önerilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Turunçgillerde demir noksanlığı ve bunun etkileri | makale önerilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Demire tolerant ve duyarlı turunçgil türleri ve bunun mekanizması | makale önerilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Turunçgillerde demir noksanlığı ile ilgili makale tartışması | makale önerilecek | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
6 | Farklı anaçlar üzerine aşılı turunçgil parselini ziyaret | makale önerilecek | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
7 | Tuz stresi ve büyümeye etkisi | makale önerilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Turunçgillerin tuz stresine karşı tepkileri ve anaç etkisi | makale önerilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
9 | Turunçgillerde tuz stresi ile ilgili makale tartışması | makale önerilecek | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
10 | Çukurova'da tuzlu alanlar ve sorun yaşanan bitkilerle ilgili araştırma | makale önerilecek | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
11 | Kuraklık stresi | makale önerilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Turunçgillerin kuraklık stresine karşı tepkileri ve anaç etkisi | makale önerilecek | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
13 | Turunçgillede kuraklık stresi ile ilgili makale tartışması | makale önerilecek | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
14 | Su taşkını stresi | makale önerilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Turunçgillerin su taşkını stresine karşı tepkileri ve anaç etkisi | makale önerilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Turunçgillerde su taşkını stresi ile ilgili makale tartışması | makale önerilecek | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | ödev-sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |