Genel Bilgi
Kod | CENG716 |
Ad | Nonlinear Control Systems II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. RAMAZAN ÇOBAN |
Dersin Amacı / Hedefi
İleriseviyede öğrencilere kontrol sistemlerini tasarlayabilmeyi ve önceden belirlenmiş gereksinimlere göre kontrol sistemi tasarlamayı öğretmek
Dersin İçeriği
ileri kararlılık kuramı, açıklayıcı fonksiyon yöntemiyle analiz. Doğrusal olmayan kontrol sistem tasarımı: Geribeslemeli doğrusallaştırma, kayan kipli kontrol, uyarlamalı kontrol. Çok girişli fiziksel sistemlerin kontrolu.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Nonlinear Control by Khalil, int. ed.
Notlar
Nonlinear Control by Khalil, int. ed.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | ileri nonlineer kontrol sistemlerinin özelliklerini kavrar |
ÖÇ02 | açıklayıcı fonksiyon yöntemini kavrar |
ÖÇ03 | Doğrusal olmayan kontrol sistem tasarımı kavrar |
ÖÇ04 | Geribeslemeli doğrusallaştırma kavrar |
ÖÇ05 | kayan kipli kontrol kavrar |
ÖÇ06 | uyarlamalı kontrol kavrar |
ÖÇ07 | Çok girişli fiziksel sistemlerin kontrolu kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde Bilgisayar Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 1 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme becerilerine sahip olur. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını Bilgisayar Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | ileri nonlineer kontrol sistemlerinin özellikleri giriş | Ders notları ve uygulamalara çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | ileri nonlineer kontrol sistemlerinin özellikleri gelişme | Ders notları ve uygulamalara çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | açıklayıcı fonksiyon yöntemi giriş | Ders notları ve uygulamalara çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | açıklayıcı fonksiyon yöntemi gelişme | Ders notları ve uygulamalara çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Doğrusal olmayan kontrol sistem tasarımı giriş | Ders notları ve uygulamalara çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Doğrusal olmayan kontrol sistem tasarımı gelişme | Ders notları ve uygulamalara çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Geribeslemeli doğrusallaştırma | Ders notları ve uygulamalara çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders notları ve uygulamalara çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | kayan kipli kontrol giriş | Ders notları ve uygulamalara çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | kayan kipli kontrol gelişme | Ders notları ve uygulamalara çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | kayan kipli kontrol sonuç | Ders notları ve uygulamalara çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | uyarlamalı kontrol giriş | Ders notları ve uygulamalara çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | uyarlamalı kontrol gelişme | Ders notları ve uygulamalara çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Çok girişli fiziksel sistemlerin kontrolu giriş | Ders notları ve uygulamalara çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Çok girişli fiziksel sistemlerin kontrolu gelişme | Ders notları ve uygulamalara çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve uygulamalara çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve uygulamalara çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |