Genel Bilgi
Kod | CENG713 |
Ad | Advanced Topics in File Systems |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SELMA AYŞE ÖZEL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dosya yapılarını ve dosya üzerinde hızlı arama yapabilmek için kullanılan yöntemleri anlamak ve incelemek.
Dersin İçeriği
Dosya yapıları, dizin yapıları, yeni dosya sistemleri.
Dersin Ön Koşulu
Dosya işlemlerini yapabilmek için programlama bilgisi gerekmektedir.
Kaynaklar
Harbron, T.R., File Systems: Structures and Algorithms, Prentice Hall, 1988.
Notlar
İlgili güncel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ardışıl ve sıralı dosya yapılarını açıklar. |
ÖÇ02 | Birincil ve ikincil anahtar dizin yapılarını tanımlar. |
ÖÇ03 | İleri düzey veritabanı sistemlerinde kullanılan dosya yapılarını açıklar. |
ÖÇ04 | İleri düzey veritabanı sistemlerinde hızlı arama yapmayı sağlayan dizin yapılarını tanımlar. |
ÖÇ05 | İncelediği dosya ve dizin yapılarını kullanarak uygulama geliştirebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde Bilgisayar Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme becerilerine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını Bilgisayar Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ardışıl Dosya Organizasyonu. | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Doğrudan Dosya Organizasyonu. | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Dizinli Ardışıl Dosya Organizasyonu. | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Dizin yapıları: Ağaç yapıları, çırpı yapıları. | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Genişletilebilir dosyalar için çırpı teknikleri. | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Sözlük Ağacı yapısı. Yaklaşık Metin Eşleştirmesi. | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | İkincil anahtar araması. | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ders notlarının okunması, literatür taraması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Nesne yönelimli veritabanları için veri saklama ve dizin yöntemleri | Makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
10 | Uzaysal veritabanları için veri saklama ve dizin yöntemleri | Makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
11 | Görüntü veritabanları için veri saklama ve dizin yöntemleri | Makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
12 | Zamansal veritabanları için veri saklama ve dizin yöntemleri | Makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
13 | Metin veritabanları için veri saklama ve dizin yöntemleri | Makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
14 | Makale sunumları | Makale taraması, sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Proje sunumları | Proje hazırlama, sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Proje raporunun yazılması | Proje raporunun hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje raporunun hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |