CENG537 Image and Vision Computing

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CENG537
Ad Image and Vision Computing
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MUSTAFA ORAL
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders dijital görüntülerin bilgisayar tarafından araştırılmasını, oluşturulmasını ve yönetilmesini kapsar. Ders, görüntü matematiğini ve görüntü matematiğini tanıtan teorik materyallerden oluşmaktadır. Konular, iki boyutlu verilerin gösterimini, zaman ve frekans alanı gösterimlerini, filtreleme ve geliştirme, Fourier dönüşümü, evrişim, enterpolasyon, renkli görüntüleri içerir. Öğrenci, Görüntü Geliştirme, Görüntü Restorasyonu, Dalgacık ve Çok Çözünürlük İşleme, Görüntü Sıkıştırma, Morfolojik Görüntü İşleme, Görüntü Bölümlendirme, Temsil ve Açıklama ve Nesne Tanıma konularına aşina olacaktır.

Dersin İçeriği

Genel bakış, Bilgisayar görüntüleme sistemleri, Sayısal Görüntü Temelleri, Görüntü geliştirme, gri ton modları, histogram modu, Ayrık dönüşümler, Fourier; ayrık kosinüs, Walsh-Hadamard, Haar; filtreleme; Görüntü geliştirme, keskinleştirme, pürüzsüzleştirme; Görüntü restorasyonu: gürültü giderme: ortalama, uyarlamalı filtreler, bozulma modeli, ters filtre; Morfolojik Görüntü İşleme, Görüntü Sıkıştırma: Kayıplı ve Kayıpsız Yöntemler; Görüntü Segmentasyonu; Nesne Tanıma.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1. GONZALEZ R.C., WOODS R.E., and ADDINS S.L., Digital Image Processing Using Matlab, Pearson Education Inc., New Jersey, 2004.

Notlar

1. LOW A., Introductory Computer Vision and Image Processing, McGrow-Hill, 1991, ENGLAND. 2. AWCOCK G.J. and THOMAS R., Applied Image Processing, McGrow-Hill, Inc., 1996. 4. JAHNE B., Digital Image Processing, Springer-Verlag, 2005, Netherlands.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İki boyutlu sinyalin, yani görüntülerin doğasını açıklayabilir
ÖÇ02 Dijital görüntü işleme problemleri için çözümler sunup uygulayabilir.
ÖÇ03 DIP yazılım geliştirme araçlarını karşılaştırabilir
ÖÇ04 DIP uygulamalarının hem profesyonel meslektaşlarla hem de uzman müşterilerle problem çözme konusundaki güçlü yönlerini ve sınırlarını tartışabilir.
ÖÇ05 Bir proje grubu içinde etkili iletişim kurabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde Bilgisayar Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. 4
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. 4
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. 5
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme becerilerine sahip olur. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını Bilgisayar Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. 2
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel bakış, Bilgisayar görüntüleme sistemleri Ders materyalinin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Sayısal Görüntü Temelleri. Ders materyalinin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Görüntü geliştirme, gri tonlama modları, histogram mod Ders materyalinin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Ayrık dönüşümler, Fourier Ders materyalinin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 ayrık kosinüs, Walsh-Hadamard, Haar, Ders materyalinin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 süzme Ders materyalinin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Görüntü geliştirme, keskinleştirme, yumuşatma Ders materyalinin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Görüntü restorasyonu: gürültü giderme: ortalama, uyarlamalı filtreler, bozulma modeli, ters filtre Ders materyalinin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Morfolojik Görüntü İşleme Ders materyalinin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 görüntü sıkıştırma: kayıpsız yöntemler Ders materyalinin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 görüntü sıkıştırma: kayıplı yöntemler Ders materyalinin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Resim parçalama. Ders materyalinin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Nesne tanıma. Ders materyalinin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Dönem projesinin sınıfa sunulması Ders materyalinin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje tasarımı ve sunum sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje tasarımı ve sunum sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 03:11