Genel Bilgi
Kod | BK607 |
Ad | Bitki Patojen Bakterilerin Hastalık Oluşturma Mekanizmaları ve Virülenslik Faktörleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. YEŞİM AYSAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bitki patojen bakterilerin bitkiye nasıl saldırdığını öğretmek dersin amacıdır
Dersin İçeriği
Patojen bakterilerin bitkiye nasıl saldırdıkları konusu dersin içeriğidir
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Nian Wang, Jeffrey B. Jones, George W. Sundin, Frank White, Saskia Hogenhout, Caroline Roper, Leonardo De La Fuente, and Jong Hyun Ham, 2015. Virulence Mechanisms of Plant-Pathogenic Bacteria. APS Press, 492 pages, ISBN: 978-0-89054-444-0
Notlar
Z. Klement, K. Rudolph,D.C. Sands, 1990. Methods in Phytobacteriology. Akademial Kiodo, Budapest. 567p. Lelliott, R. A., and D. E. Stead, 1987. Methods for the Diagnosis of Bacterial Diseases of Plants. Methods in Plant Pathology Volume 2 (Series editor T. F. Preece), Published on behalf of the British Society for Plant Pathology by Blackwell Scientific Publications, Oxford, UK., 219 pages.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bitki patojeni bakterilerin bitkiye nasıl giriş yaptıkları konusunda bilgi edinir |
ÖÇ02 | Bakterilerin birbiriyle nasıl iletişim kurdukları konusunda bilgi edinir |
ÖÇ03 | Bakterilerin çevreyi algılama mekanizması hakkında bilgi edinir |
ÖÇ04 | Yönelim, körli, sinyal molekülleri hakkında bilgi edinir |
ÖÇ05 | Bakterilerde biyofilm hakkında bilgi edinir |
ÖÇ06 | Bakterilerde salgı sistemleri hakkında bilgi edinir |
ÖÇ07 | Yanıklık hastalıklarındaki bakteriyel toksinler hakkında bilgi edinir |
ÖÇ08 | Solgunluk hastalıklarındaki bakteriyel toksinler hakkında bilgi edinir |
ÖÇ09 | Bakteriyle ilişkili polisakkaritler (LPS ve EPS) hakkında bilgi edinir |
ÖÇ10 | Bakteriyle ilişkili enzimler hakkında bilgi edinir |
ÖÇ11 | Bitki bakteriyel hastalıklarda bitkisel hormonlar hakkında bilgi edinir |
ÖÇ12 | Ateş yanıklığı patojeni Erwinia amylovora'nın virülenslik faktörleri hakkında bilgi edinir |
ÖÇ13 | Yumuşak çürüklük hastalığı etmeni Pectobacterium ve Dickeya türlerinin virülenslik faktörleri hakkında bilgi edinir |
ÖÇ14 | Ur etmeni Agrobacterium tumefaciens'ın virülenslik faktörleri hakkında bilgi edinir |
ÖÇ15 | Bitki patojen bakterilerin bitkiye nasıl saldırdığı ve hastalık belirtileri oluşturduğu konusunda bilgi edinir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı veya projeyi bağımsız olarak yürütebilme, pratikte karşılaşılan sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Genelde bitki koruma, özelde uzmanlık alanındaki bilgileri geliştirebilir, derinleştirebilir, bilime yenilik getirecek ve özgün sonuçlara ulaşacak çalışmalar yapma ve yaptırma yetisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Özgün buluş, görüş, yaklaşım ve önerilerini uzmanlardan oluşan topluluklar önünde savunabilir, etkili iletişim kurarak tartışabilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma ile ilgili konuları diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir, yeni ve karmaşık fikir, olay ve olguların değerlendirmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelerin; bilgi toplumu oluşturma, bilimsel yöntemlerle sorun çözme ve karar aşamalarında etkin görevler üstlenebilir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitki Koruma alanında edindiği bilgi ve deneyimlerini, üretim alanında karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanır, kamu ve özel kuruluşlarda görev alır veya danışmanlık hizmeti verir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Elde ettiği araştırma ve proje sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilme ve bunları uluslararası toplantılarda ve dergilerde sunabilme ve yayınlayabilme becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bitki patojeni bakterilerin bitkiye nasıl giriş yaptıkları konusu tartışılır | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bakteriler birbiriyle nasıl iletişim kurar konusu tartışılır | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Bakterilerin çevreyi algılama mekanizması tartışılır | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Bakteriyel topluluklarda yönelim, körli, sinyal molekülleri | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Bakterilerde biyofilm oluşumu ve önemi | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Bakterilerde salgı sistemleri (Tip I-X) | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Yanıklık hastalıklarında bakteriyel toksinler | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınavın hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Solgunluk hastalıklarında bakteriyel toksinler | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Bakteriyle ilişkili polisakkaritler (LPS ve EPS) ve ilgili hastalıkları | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Bakteriyle ilişkili enzimler ve yaş çürüklük hastalıkları | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Bitki bakteriyel hastalıklarda bitkisel hormonlar | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Ateş yanıklığı patojeni Erwinia amylovora'nın virülenslik faktörleri | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Yumuşak çürüklük hastalığı etmeni Pectobacterium ve Dickeya türlerinin virülenslik faktörleri | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Ur etmeni Agrobacterium tumefaciens'ın virülenslik faktörleri | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınavın hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınavın hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |