BK607 Bitki Patojen Bakterilerin Hastalık Oluşturma Mekanizmaları ve Virülenslik Faktörleri

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BK607
Ad Bitki Patojen Bakterilerin Hastalık Oluşturma Mekanizmaları ve Virülenslik Faktörleri
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. YEŞİM AYSAN


Dersin Amacı / Hedefi

Bitki patojen bakterilerin bitkiye nasıl saldırdığını öğretmek dersin amacıdır

Dersin İçeriği

Patojen bakterilerin bitkiye nasıl saldırdıkları konusu dersin içeriğidir

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Nian Wang, Jeffrey B. Jones, George W. Sundin, Frank White, Saskia Hogenhout, Caroline Roper, Leonardo De La Fuente, and Jong Hyun Ham, 2015. Virulence Mechanisms of Plant-Pathogenic Bacteria. APS Press, 492 pages, ISBN: 978-0-89054-444-0

Notlar

Z. Klement, K. Rudolph,D.C. Sands, 1990. Methods in Phytobacteriology. Akademial Kiodo, Budapest. 567p. Lelliott, R. A., and D. E. Stead, 1987. Methods for the Diagnosis of Bacterial Diseases of Plants. Methods in Plant Pathology Volume 2 (Series editor T. F. Preece), Published on behalf of the British Society for Plant Pathology by Blackwell Scientific Publications, Oxford, UK., 219 pages.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bitki patojeni bakterilerin bitkiye nasıl giriş yaptıkları konusunda bilgi edinir
ÖÇ02 Bakterilerin birbiriyle nasıl iletişim kurdukları konusunda bilgi edinir
ÖÇ03 Bakterilerin çevreyi algılama mekanizması hakkında bilgi edinir
ÖÇ04 Yönelim, körli, sinyal molekülleri hakkında bilgi edinir
ÖÇ05 Bakterilerde biyofilm hakkında bilgi edinir
ÖÇ06 Bakterilerde salgı sistemleri hakkında bilgi edinir
ÖÇ07 Yanıklık hastalıklarındaki bakteriyel toksinler hakkında bilgi edinir
ÖÇ08 Solgunluk hastalıklarındaki bakteriyel toksinler hakkında bilgi edinir
ÖÇ09 Bakteriyle ilişkili polisakkaritler (LPS ve EPS) hakkında bilgi edinir
ÖÇ10 Bakteriyle ilişkili enzimler hakkında bilgi edinir
ÖÇ11 Bitki bakteriyel hastalıklarda bitkisel hormonlar hakkında bilgi edinir
ÖÇ12 Ateş yanıklığı patojeni Erwinia amylovora'nın virülenslik faktörleri hakkında bilgi edinir
ÖÇ13 Yumuşak çürüklük hastalığı etmeni Pectobacterium ve Dickeya türlerinin virülenslik faktörleri hakkında bilgi edinir
ÖÇ14 Ur etmeni Agrobacterium tumefaciens'ın virülenslik faktörleri hakkında bilgi edinir
ÖÇ15 Bitki patojen bakterilerin bitkiye nasıl saldırdığı ve hastalık belirtileri oluşturduğu konusunda bilgi edinir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı veya projeyi bağımsız olarak yürütebilme, pratikte karşılaşılan sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Genelde bitki koruma, özelde uzmanlık alanındaki bilgileri geliştirebilir, derinleştirebilir, bilime yenilik getirecek ve özgün sonuçlara ulaşacak çalışmalar yapma ve yaptırma yetisi kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Özgün buluş, görüş, yaklaşım ve önerilerini uzmanlardan oluşan topluluklar önünde savunabilir, etkili iletişim kurarak tartışabilir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma ile ilgili konuları diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir, yeni ve karmaşık fikir, olay ve olguların değerlendirmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri etkin biçimde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki koruma alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelerin; bilgi toplumu oluşturma, bilimsel yöntemlerle sorun çözme ve karar aşamalarında etkin görevler üstlenebilir.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitki Koruma alanında edindiği bilgi ve deneyimlerini, üretim alanında karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanır, kamu ve özel kuruluşlarda görev alır veya danışmanlık hizmeti verir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Elde ettiği araştırma ve proje sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilme ve bunları uluslararası toplantılarda ve dergilerde sunabilme ve yayınlayabilme becerisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bitki patojeni bakterilerin bitkiye nasıl giriş yaptıkları konusu tartışılır dersle ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Bakteriler birbiriyle nasıl iletişim kurar konusu tartışılır dersle ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Bakterilerin çevreyi algılama mekanizması tartışılır dersle ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Bakteriyel topluluklarda yönelim, körli, sinyal molekülleri dersle ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Bakterilerde biyofilm oluşumu ve önemi dersle ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Bakterilerde salgı sistemleri (Tip I-X) dersle ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Yanıklık hastalıklarında bakteriyel toksinler dersle ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Sınavın hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Solgunluk hastalıklarında bakteriyel toksinler dersle ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Bakteriyle ilişkili polisakkaritler (LPS ve EPS) ve ilgili hastalıkları dersle ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Bakteriyle ilişkili enzimler ve yaş çürüklük hastalıkları dersle ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Bitki bakteriyel hastalıklarda bitkisel hormonlar dersle ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Ateş yanıklığı patojeni Erwinia amylovora'nın virülenslik faktörleri dersle ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Yumuşak çürüklük hastalığı etmeni Pectobacterium ve Dickeya türlerinin virülenslik faktörleri dersle ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Ur etmeni Agrobacterium tumefaciens'ın virülenslik faktörleri dersle ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınavın hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınavın hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.11.2022 11:00