Genel Bilgi
Kod | BK586 |
Ad | Depolanmış Ürün Zararlılarıyla Savaşım Teknikleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EKREM ATAKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Depolanmış ürünlerin genel özelliklerini, depolanmış ürün zararıları ve bunlarla değişik mücadele tekniklerini öğretmektir.
Dersin İçeriği
Depolanmış ürünlerin genel özellikleri, depolanmış ürün zararıları ve savaşım teknikleri
Dersin Ön Koşulu
Entomoloji Dersi almış olmak
Kaynaklar
Rees, D. 2004 Insects of Stored Products. Mansun Publishing, 182 pp.
Notlar
Özgür, AF. 1996. Depolanmış Ürün Zararlıları Çukurova Üniversitesi, 86.s
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Depolanmış ürünlerde zararlı böceklerin genel özelliklerini öğrenir |
ÖÇ02 | Depolanmış ürün zararılarını öğrenir |
ÖÇ03 | Depolanmış ürün zararılarına karşı uygulanan değişik mücadele tekniklerini öğrenir. |
ÖÇ04 | Depolanmış ürün zararlılarına karşı tarım ilacı reçetesi yazma becerisi kazanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı veya projeyi bağımsız olarak yürütebilme, pratikte karşılaşılan sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Genelde bitki koruma, özelde uzmanlık alanındaki bilgileri geliştirebilir, derinleştirebilir, bilime yenilik getirecek ve özgün sonuçlara ulaşacak çalışmalar yapma ve yaptırma yetisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Özgün buluş, görüş, yaklaşım ve önerilerini uzmanlardan oluşan topluluklar önünde savunabilir, etkili iletişim kurarak tartışabilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma ile ilgili konuları diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir, yeni ve karmaşık fikir, olay ve olguların değerlendirmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelerin; bilgi toplumu oluşturma, bilimsel yöntemlerle sorun çözme ve karar aşamalarında etkin görevler üstlenebilir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitki Koruma alanında edindiği bilgi ve deneyimlerini, üretim alanında karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanır, kamu ve özel kuruluşlarda görev alır veya danışmanlık hizmeti verir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Elde ettiği araştırma ve proje sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilme ve bunları uluslararası toplantılarda ve dergilerde sunabilme ve yayınlayabilme becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Depolanmış ürünlerde zararıların önemi | Ders kitapları, uygulama notu ve sunum (Power point) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Depolanmış ürün zararlılarının genel karakterleri | Ders kitapları, uygulama notu ve sunum (Power point) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Depolanmış ürünlerde bulunan zararlılar (Coleoptera)-I | Ders kitapları, uygulama notu ve sunum (Power point) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Depolanmış ürünlerde bulunan zararlılar (Coleoptera)-II | Ders kitapları, uygulama notu ve sunum (Power point) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Depolanmış ürünlerde bulunan zararlılar (Coleoptera)-III | Ders kitapları, uygulama notu ve sunum (Power point) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Depolanmış ürünlerde bulunan zararlılar (Coleoptera)-IV | Ders kitapları, uygulama notu ve sunum (Power point) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Depolanmış ürünlerde bulunan zararlılar (Coleoptera)-V | Ders kitapları, uygulama notu ve sunum (Power point) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Depolanmış ürünlerde bulunan zararlılar (Lepidoptera)-I | Ders kitapları, uygulama notu ve sunum (Power point) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Depolanmış ürünlerde bulunan zararlılar (Lepidoptera)-II | Ders kitapları, uygulama notu ve sunum (Power point) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Depolanmış ürünlerde bulunan zararlılar (Akarlar ve Hymenopter zararlılar)) | Ders kitapları, uygulama notu ve sunum (Power point) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Depolanmış ürünlerle zararlılarla savaşın genel esasları (Yasla savaş) | Ders kitapları, uygulama notu ve sunum (Power point) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Depolanmış ürünlerle zararlılarla savaşın genel esasları (Fiziksel savaş-Hermetik depolama) | Ders kitapları, uygulama notu ve sunum (Power point) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Depolanmış ürünlerle zararlılarla savaşın genel esasları (Kimyasal savaş) | Ders kitapları, uygulama notu ve sunum (Power point) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Depolanmış ürünlerle zararlılarla savaşın genel esasları (Bioteknik ve Entegre savaş) | Ders kitapları, uygulama notu ve sunum (Power point) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |