Genel Bilgi
Kod | BK538 |
Ad | Tüm Savaş |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CENGİZ KAZAK |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders amacı zararlı kavramının ekonomik, sosyal ve çevresel konular açısından tartışılması. Tarımsal ve doğal ekosistemlerdeki böceklerin yeri ve işlevi, Entegre Zararlı Yönetimi felsefesi (IPM), pratik uygulamalar ve IPM'nin geleceğini amaçlar.
Dersin İçeriği
Bu ders, insan zararlı ve IPMin evrim, zararlı tanımı, zararlılar ile savaşın tarihçesi, zararlılar ile savaşın ekonomisi, Tüm savaşın felsefesi, Tüm savaş bağlantılı temel çalışmalar konularını içerir.
Dersin Ön Koşulu
Bu ders için ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Bosh, R., Flint, M. L. 1981. Introduction to Integrated Pest Management. Publisher: U.S.A.: Plenum Press, New York and London.
Notlar
Dent, D. (2000), Insect Pest Management, C.A.B. International. Radcliffe, E. B., W. D. Hutchison and R. E. (eds.) (2008). Integrated Pest Management: Concepts, Tactics, Strategies and Case Studies. Cambridge University Pres.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ekosistem temelinde zararlı tanımını öğrenir |
ÖÇ02 | Tarımsal agro ekosistemlerin özelliklerini kavrar |
ÖÇ03 | Tüm savaşın temel prensiplerini öğrenir |
ÖÇ04 | Tüm savaşın ekonomik analizi konusunu kavrar |
ÖÇ05 | İyi bir tüm savaş programında olması gereken özellikleri bilir |
ÖÇ06 | Farklı agroekosistemlerde uygulanan IPM programları hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı veya projeyi bağımsız olarak yürütebilme, pratikte karşılaşılan sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Genelde bitki koruma, özelde uzmanlık alanındaki bilgileri geliştirebilir, derinleştirebilir, bilime yenilik getirecek ve özgün sonuçlara ulaşacak çalışmalar yapma ve yaptırma yetisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Özgün buluş, görüş, yaklaşım ve önerilerini uzmanlardan oluşan topluluklar önünde savunabilir, etkili iletişim kurarak tartışabilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma ile ilgili konuları diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir, yeni ve karmaşık fikir, olay ve olguların değerlendirmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelerin; bilgi toplumu oluşturma, bilimsel yöntemlerle sorun çözme ve karar aşamalarında etkin görevler üstlenebilir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitki Koruma alanında edindiği bilgi ve deneyimlerini, üretim alanında karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanır, kamu ve özel kuruluşlarda görev alır veya danışmanlık hizmeti verir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Elde ettiği araştırma ve proje sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilme ve bunları uluslararası toplantılarda ve dergilerde sunabilme ve yayınlayabilme becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İnsan, Zararlılar ve Tüm Savaşın Evrimi | Ders Notu 1; Sayfa 1-10 s. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
2 | Biosfer Kavramı İçinde İnsan Tarafından Yönetilen Ekosistem | Ders Notu 1; Sayfa 11-30 s. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
3 | Zararlı nedir, Zararlı Türleri, Entomofobi | Ders Notu 1; Sayfa 31-50 s. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Zararlılar ile Savaşımın Tarihçesi, Zararlı Direncine Giden Süreç | Ders Notu 1; Sayfa 51-80 s. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
5 | Ekonomik, Sosyal ve Çevresel Anlamda Zararlılar ile Savaşımın Maliyeti | Ders Notu 1; Sayfa 83-105 s. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Zararlılara Karşı Savaşta Kullanılan Yöntem, Taktik ve Stratejiler - I | Ders Notu 1; Sayfa 139-160 s. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Zararlılara Karşı Savaşta Kullanılan Yöntem, Taktik ve Stratejiler - II | Ders Notu 1; Sayfa 160-181 s. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Tüm Savaş Nedir, Tüm Savaşın Felsefesi, Temel Prensipleri - I | Ders Notu 1; Sayfa 107-118 s. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Tüm Savaş Nedir, Tüm Savaşın Felsefesi, Temel Prensipleri - II | Ders Notu 1; Sayfa 107-118 s. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
11 | Tüm Savaş Programı Çerçevesinde Zararlıların İzlenmesi ve Savaşıma Karar Vermede Kullanılan Yöntemler | Ders Notu 1; Sayfa 121-139 s. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
12 | Ekosistem, Biyoçeşitlilik ve Tüm Savaş | Ayrı ders sunusu - 1 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
13 | Tüm Savaş Çalışmalarının Yaygınlaştırılması ve Yaygınlaştırılmasında Karşılaşılan Engeller - I | Ayrı ders sunusu - 2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
14 | Tüm Savaş Çalışamalarının Yaygınlaştırılması ve Yaygınlaştırılmasında Karşılaşılan Engeller - II | Ayrı ders sunusu - 3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Tüm Savaş Bağlamında Dünyada Gerçekleştirilmiş Temel Uygulamalar | Ders Notu 1; Sayfa 181-215 s. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |