BK043 Herbisitlerin Etki Mekanizmaları

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BK043
Ad Herbisitlerin Etki Mekanizmaları
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SİBEL UYGUR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Dünyada ve ülkemizde yaygın olarak kullanılan ruhsatlı herbisitler ve etki mekanizmaları detaylı olarak öğrenmek dersin amacıdır.

Dersin İçeriği

Dünyada en fazla kullanılan pestisit grubu olan herbisitler, bitki metabolizması içerisinde belirli olayları direk etkileyerek yada olayların akışını değiştirerek etkili olmaktadırlar. Bu ders kapsamında herbisitlerin grupları ve etki mekanizmaları, bitkide metabolizma olma yolları incelenecektir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1. HRAC MODE OF ACTION CLASSIFICATION 2022 MAP 2. HRAC MOA 2020 REVISION DESCRIPTION AND MASTER HERBICIDE LIST

Notlar

1. HRAC MODE OF ACTION CLASSIFICATION 2022 MAP 2. HRAC MOA 2020 REVISION DESCRIPTION AND MASTER HERBICIDE LIST


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Herbisitlerin genel özelliklerini öğrenmek
ÖÇ02 Herbisit formülasyonlarını öğrenmek
ÖÇ03 Herbisitlerin uygulama zamanı ve uygulama şekline göre nasıl sınıflandığını öğrenmek
ÖÇ04 Herbisitlerin etki mekanizmalarını öğrenmek
ÖÇ05 Herbisitlerin bitki içerinde nasıl taşındığını bilmek


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı veya projeyi bağımsız olarak yürütebilme, pratikte karşılaşılan sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Genelde bitki koruma, özelde uzmanlık alanındaki bilgileri geliştirebilir, derinleştirebilir, bilime yenilik getirecek ve özgün sonuçlara ulaşacak çalışmalar yapma ve yaptırma yetisi kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Özgün buluş, görüş, yaklaşım ve önerilerini uzmanlardan oluşan topluluklar önünde savunabilir, etkili iletişim kurarak tartışabilir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma ile ilgili konuları diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir, yeni ve karmaşık fikir, olay ve olguların değerlendirmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri etkin biçimde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki koruma alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelerin; bilgi toplumu oluşturma, bilimsel yöntemlerle sorun çözme ve karar aşamalarında etkin görevler üstlenebilir.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitki Koruma alanında edindiği bilgi ve deneyimlerini, üretim alanında karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanır, kamu ve özel kuruluşlarda görev alır veya danışmanlık hizmeti verir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Elde ettiği araştırma ve proje sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilme ve bunları uluslararası toplantılarda ve dergilerde sunabilme ve yayınlayabilme becerisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Herbisitler Önerilen kitap ve notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Herbisitlerin formülasyonları I Önerilen kitap ve notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Herbisitlerin bitki içerisinde taşınması Önerilen kitap ve notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Herbisitlerin etki mekanizmalarına göre sınıflandırılması Önerilen kitap ve notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Yaprak ve toprak herbisitleri Önerilen kitap ve notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Lipid sentezini etkileyen herbisitler Önerilen kitap ve notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Amino asit sentezini etkileyen herbisitler Önerilen kitap ve notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ara sınava kadar işlenmiş konulardan Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
9 Yağ asidi sentezini etkileyen herbisitler Önerilen kitap ve notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Büyüme regülatörleri Önerilen kitap ve notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Fotosentezi inhibe eden herbisitler Önerilen kitap ve notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Hücre membranını bozan herbisitler Önerilen kitap ve notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Pigment inhibitörü herbisitler Önerilen kitap ve notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Azot metabolizmasını bozan ve fide gelişimini inhibe eden herbisitler Önerilen kitap ve notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Herbisitlerin parçalanması Önerilen kitap ve notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.11.2022 06:38