Genel Bilgi
Kod | BK016 |
Ad | Tohum Patolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. YEŞİM AYSAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
dersin amacı tohumla taşınan hastalıklar, bunların saptanması ve mücadelesini öğrenmektir
Dersin İçeriği
Tohumla taşınan fungal, bakteriyel ve viral hastalıklar
Dersin Ön Koşulu
yoktur
Kaynaklar
Agarwal, V. K. ve J. B. Sinclair, 1987. Principles of Seed Pathology, Volume I and II. CRC Press Inc. Baco Raton, Florida, USA.
Notlar
Z. Klement, K. Rudolph,D.C. Sands, 1990. Methods in Phytobacteriology. Akademial Kiodo, Budapest. 567p. Lelliott, R. A., and D. E. Stead, 1987. Methods for the Diagnosis of Bacterial Diseases of Plants. Methods in Plant Pathology Volume 2 (Series editor T. F. Preece), Published on behalf of the British Society for Plant Pathology by Blackwell Scientific Publications, Oxford, UK., 219 pages.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tohum patolojisinde terminolojiyi öğrenir |
ÖÇ02 | tohum kökenli fungal hastalıkları öğrenir |
ÖÇ03 | tohum kökenli bakteriyel hastalıkları öğrenir |
ÖÇ04 | tohum kökenli viral hastalıkları öğrenir |
ÖÇ05 | tohum kökenli inokulumun tohumdaki yerini öğrenir |
ÖÇ06 | tohum enfeksiyon mekanizmalarını öğrenir |
ÖÇ07 | tohum enfeksiyonunu etkileyen faktörleri öğrenir |
ÖÇ08 | tohumda bitki patojeni bakteriyi saptamayı öğrenir |
ÖÇ09 | tohumda bitki patojeni fungusu saptamayı öğrenir |
ÖÇ10 | tohumda bitki patojeni virüsü saptamayı öğrenir |
ÖÇ11 | tohum kökenli patojenlerin tohumda yaşam süresini öğrenir |
ÖÇ12 | tohum kökenli hastalıkların epidemiyolojisini öğrenir |
ÖÇ13 | tohum kökenli bakteriyel hastalıkların mücadelesini öğrenir |
ÖÇ14 | tohum kökenli fungal hastalıkların mücadelesini öğrenir |
ÖÇ15 | tohum kökenli viral hastalıkların mücadelesini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı veya projeyi bağımsız olarak yürütebilme, pratikte karşılaşılan sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Genelde bitki koruma, özelde uzmanlık alanındaki bilgileri geliştirebilir, derinleştirebilir, bilime yenilik getirecek ve özgün sonuçlara ulaşacak çalışmalar yapma ve yaptırma yetisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Özgün buluş, görüş, yaklaşım ve önerilerini uzmanlardan oluşan topluluklar önünde savunabilir, etkili iletişim kurarak tartışabilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma ile ilgili konuları diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir, yeni ve karmaşık fikir, olay ve olguların değerlendirmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelerin; bilgi toplumu oluşturma, bilimsel yöntemlerle sorun çözme ve karar aşamalarında etkin görevler üstlenebilir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitki Koruma alanında edindiği bilgi ve deneyimlerini, üretim alanında karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanır, kamu ve özel kuruluşlarda görev alır veya danışmanlık hizmeti verir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Elde ettiği araştırma ve proje sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilme ve bunları uluslararası toplantılarda ve dergilerde sunabilme ve yayınlayabilme becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tohum patolojisinde terminoloji | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | tohum kökenli fungal hastalıkları | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | tohum kökenli bakteriyel hastalıklar | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | tohum kökenli viral hastalıklar | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | tohum kökenli inokulumun tohumda yerleştiği kısımlar | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | tohum enfeksiyon mekanizmalarını | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | tohum enfeksiyonunu etkileyen faktörler | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınavın hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | tohumda bitki patojeni bakteriyi saptama | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | tohumda bitki patojeni fungusu saptama | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | tohumda bitki patojeni virüsü saptama | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | tohum kökenli hastalıkların epidemiyolojisi | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | tohum kökenli bakteriyel hastalıkların mücadelesi | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | tohum kökenli fungal hastalıkların mücadelesi | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | tohum kökenli viral hastalıkların mücadelesi | derlse ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınavın hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınavın hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |