BK013 Fitopatolojide Yeni Bilimsel Yaklaşımlar I

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BK013
Ad Fitopatolojide Yeni Bilimsel Yaklaşımlar I
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ORHAN BOZAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bitki patojeni mikroorganizmaların ve yabancı otların mücadelesinde son trendleri öğretmek dersin amacıdır

Dersin İçeriği

Bitkilerde hastalık yapan mikroorganizmaların ve yabancı otların biyolojisi ve mücadelesindeki son trendler dersin içeriğidir

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır

Kaynaklar

Kaynak kitap ve bilgiler, internetten elde edilecek literatürden kullanılacaktır.

Notlar

Kaynak bilimsel çalışmaları içeren literatür internetten elde edilerek kullanılacaktır.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bitki hastalıklarının biyolojik mücadelesindeki son trendler hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ02 Yeni nesil biyolojik pestisitler hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ03 Yeni nesil yabancı ot ilaçları hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ04 Bitkide dayanıklılığı uyaran aktivatörler (biostimulantlar) hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ05 Tıbbi ve aromatik bitki ekstraktlarının fitopatolojide kullanımı hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ06 Herbolojide allelopatinin önemi hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ07 Ülkemizde turunçgillerde sertifikasyon hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ08 İklim değişikliklerinin hastalıklara etkisi hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ09 Fitopatolojide dünyada yapılan son bilimsel çalışmalar hakkında bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı veya projeyi bağımsız olarak yürütebilme, pratikte karşılaşılan sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Genelde bitki koruma, özelde uzmanlık alanındaki bilgileri geliştirebilir, derinleştirebilir, bilime yenilik getirecek ve özgün sonuçlara ulaşacak çalışmalar yapma ve yaptırma yetisi kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Özgün buluş, görüş, yaklaşım ve önerilerini uzmanlardan oluşan topluluklar önünde savunabilir, etkili iletişim kurarak tartışabilir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma ile ilgili konuları diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir, yeni ve karmaşık fikir, olay ve olguların değerlendirmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri etkin biçimde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki koruma alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelerin; bilgi toplumu oluşturma, bilimsel yöntemlerle sorun çözme ve karar aşamalarında etkin görevler üstlenebilir.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitki Koruma alanında edindiği bilgi ve deneyimlerini, üretim alanında karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanır, kamu ve özel kuruluşlarda görev alır veya danışmanlık hizmeti verir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Elde ettiği araştırma ve proje sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilme ve bunları uluslararası toplantılarda ve dergilerde sunabilme ve yayınlayabilme becerisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bitki besleme ile hastalık arasındaki ilişki öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Bitki hastalıklarının biyolojik mücadelesindeki son trendler öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Yeni nesil biyolojik pestisitler öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Yeni nesil yabancı ot ilaçları öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Yeni nesil fungisitler öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Bitkide dayanıklılığı uyaran aktivatörler (biostimulantlar) öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Fungisit ve herbisitlere direnç sorunu öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınavın hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Tarımsal alanlarda epidemik hastalıklar nasıl yönetilir öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Tarımsal karantina işlemlerindeki son uygulamalar öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Tıbbi ve aromatik bitki ekstraktlarının fitopatolojide kullanımı öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Herbisitlerde kalıntı ve yönetimi öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Herbolojide allelopatinin önemi öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Ülkemizde turunçgillerde sertifikasyon öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 İklim değişikliklerinin hastalıklara etkisi öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınavın hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınavın hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 04:51