Genel Bilgi
Kod | BK010 |
Ad | Fitopatolojide Yeni Bilimsel Yaklaşımlar II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ORHAN BOZAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bitki patojeni bakteriler, funguslar ve virüslerle ilgili yapılan yeni bilimsel araştırmaları öğretmek dersin amacıdır
Dersin İçeriği
Bitkilerde hastalık yapan mikroorganizmaların ve yabancı otların biyolojisi, bitkilerdeki hastalıklara karşı dayanıklık mekanizmaları ve mücadelesindeki son trendler dersin içeriğidir
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır
Kaynaklar
Kaynak kitap ve bilgiler, internetten elde edilecek literatürden kullanılacaktır.
Notlar
Kaynak bilimsel çalışmaları içeren literatür internetten elde edilerek kullanılacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bitki patojen bakterilerde antibiyotiklere direnç hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | Bitki hastalıklarında nanoteknolojinin geleceği hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | Arbuscular Mikorizal Funguslar hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ04 | Fungusların ve onların bakteriyel simbiyontlarının biyolojisi hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ05 | Fungisit direncinin evrimsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ06 | Bitki bakteri hastalıklarının mücadelesinde bakteriyofajların kullanımı hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ07 | Bitki Hastalıklarına Dayanıklık İçin Genomun Düzenlemesi: CRISPR Ürünler hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ08 | Bitki hastalıklarında RNA engelleme mekanizmaları ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ09 | Geminivirüslerin dünya çapında yönetimi hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ10 | Bitki savunma sisteminde hormon sinyalleri hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ11 | Fitopatolojide dünyada yapılan son bilimsel çalışmalar hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı veya projeyi bağımsız olarak yürütebilme, pratikte karşılaşılan sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Genelde bitki koruma, özelde uzmanlık alanındaki bilgileri geliştirebilir, derinleştirebilir, bilime yenilik getirecek ve özgün sonuçlara ulaşacak çalışmalar yapma ve yaptırma yetisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Özgün buluş, görüş, yaklaşım ve önerilerini uzmanlardan oluşan topluluklar önünde savunabilir, etkili iletişim kurarak tartışabilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma ile ilgili konuları diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir, yeni ve karmaşık fikir, olay ve olguların değerlendirmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelerin; bilgi toplumu oluşturma, bilimsel yöntemlerle sorun çözme ve karar aşamalarında etkin görevler üstlenebilir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitki Koruma alanında edindiği bilgi ve deneyimlerini, üretim alanında karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanır, kamu ve özel kuruluşlarda görev alır veya danışmanlık hizmeti verir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Elde ettiği araştırma ve proje sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilme ve bunları uluslararası toplantılarda ve dergilerde sunabilme ve yayınlayabilme becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bitki patojen bakterilerde antibiyotiklere direnç | öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Bitki patojenlerinin kırmızı ve mavi ışığa duyarlılığı | öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Bitki hastalıklarında nanoteknolojinin geleceği | öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Arbuscular Mikorizal Funguslar | öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Yayılmak üzere olan bir patojen: Xylella fastidiosa | öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Pas hastalığının mücadelesinde berberis çalılarının yok edilmesi | öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Fungusların ve onların bakteriyel simbiyontlarının biyolojisi | öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınavın hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Fungisit direncinin evrimi | öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Bitki bakteri hastalıklarının mücadelesinde bakteriyofajların kullanımı | öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Bitki Hastalıklarına Dayanıklık İçin Genomun Düzenlemesi: CRISPR Ürünler | öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Bitki hastalıklarında RNA engelleme mekanizmaları ve uygulamaları | öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Geminivirüslerin dünya çapında yönetimi | öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Biotik ve abiyotik bitki streslerinde silikonun rolü | öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Bitki savunma sisteminde hormon sinyalleri | öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınavın hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınavın hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |