Genel Bilgi
Kod | BK594 |
Ad | Bioindikatör Böcekler |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EKREM ATAKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Biondikatör böcekleri tanıtmak hava ve su kirliliğinde önemini kavratmak
Dersin İçeriği
Biondikatör böceklerin tanınmaları kısa biyolojileri, kirleticiler, sucul ve karasal biondikatör böceklerin çevre kirliliğinde kullanılması örnekler
Dersin Ön Koşulu
Entomoloji Dersi
Kaynaklar
Samir Ghannem, Samir Touaylia & Moncef Boumaiza (2018) Beetles (Insecta: Coleoptera) as bioindicators of the assessment of environmental pollution, Human and Ecological Risk Assessment: An International Journal, 24:2, 456-464, DOI: 10.1080/10807039.2017.1385387
Notlar
Samir Ghannem, Samir Touaylia & Moncef Boumaiza (2018) Beetles (Insecta: Coleoptera) as bioindicators of the assessment of environmental pollution, Human and Ecological Risk Assessment: An International Journal, 24:2, 456-464, DOI: 10.1080/10807039.2017.1385387
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Genel kirleticileri öğrenir |
ÖÇ02 | Hava ve su kirliliğinin nedenlerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Sucul böcekleri ve su kirliliği araştırmalarında önemini öğrenir |
ÖÇ04 | Karasal böcekleri ve su kirliliği araştırmalarında önemini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur | 2 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir | 2 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma ile ilgili temel ve kavram bilgilerini sentezleyerek lisans eğitimi süresince edindiği mesleki yeterlilikler çerçevesinde, uzmanlaşmak istediği bilim dalına yönelik kendini geliştirme becerisi kazanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanlaşmak istediği alanda yurtiçi ve yurtdışı süreli yayınları izleyebilir ve yorumlama yetisi kazanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elde ettiği bilimsel araştırma sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilir ve bunlardan bilimsel yayınlar üreterek sunabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre/halk sağlığı ve tarımsal üretim ile ilişkili olarak biyogüvenlik konularında aldığı bilgileri uygulayabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma ve alanı ile ilgili güncel kaynaklara ulaşır ve sorunların çözümü için bunları kullanma yetisi kazanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Laboratuvar kullanım yöntem ve tekniklerini kullanma becerilerini geliştirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki koruma alanındatoplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bioindikatör böceklerin genel özellikleri | Ders notları, sunum | |
2 | Su kirliliği ve kategorileri | Ders notları, sunum | |
3 | Su kalite sınıfları | Ders notları, sunum | |
4 | Kirli su çeşitleri ve bileşimleri | Ders notları, sunum | |
5 | Biondikatör organizmalar ve böceklerin kirlilikte kullanılmaları | Ders notları, sunum | |
6 | İdeal biondikatörlerin özellikleri | Ders notları, sunum | |
7 | Bioindikatör tipleri ve kriterleri | Ders notları, sunum | |
8 | Ara Sınav | Ders notları ile sınava hazırlık | |
9 | Hayvansal bioindikatörler | Ders notları, sunum | |
10 | Kirliliğe duyarlı taban omurgasızları | Ders notları, sunum | |
11 | Kirliliğie toleranslı taban büyük omurgasızları | Ders notları, sunum | |
12 | Biondikatör böcekler ve su kalitesi ilişkisi | Ders notları, sunum | |
13 | Hava kirliliği | Ders notları, sunum | |
14 | Hava kirliliğinde bioindikatör böcekler | Ders notları, sunum | |
15 | Bioindikatör böcekler: Bal arıları | Ders notları, sunum | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ile final sınavına hazırlık | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ile final sınavına hazırlık |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |