Genel Bilgi
Kod | BK574 |
Ad | Nematolojinin Prensipleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İBRAHİM HALİL ELEKCİOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Nematodların genel özellikleri nematoloji alanında yeni gelişmeler incelenecektir.
Dersin İçeriği
Nematodların biyolojileri, morfolojik özellikleri, ekolojileri, araştırma yöntemleri ve nematoloji alanında yeni gelişmeler incelenecektir. Ayrıca hem doğada hem de laboratuvar koşullarında nematodlu örneklerin toplanması, analizi ve preparat yöntemleri uygulamalı olarak işlenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Nematoloji dersinde anlatılan genel konular.
Kaynaklar
Öğretim üyesinin derlediği ders notu.
Notlar
Thorne, G., 1961. Principles of Nematology. McGraw Hill, 553 pp. Perry, R., Moens, M., 2006. Plant Nematology. CABI, 447 pp.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Nematolojinin temeli hakkında bilgi verilir. |
ÖÇ02 | Nematodların yeryüzünde yaşama ortamları öğretilir. |
ÖÇ03 | Beslenme ortamına göre farklı nematod grupları tanıtılır. |
ÖÇ04 | Toprak ekosisteminde entomopatojen nematodlarınözellikleri ve diğer canlılar arasındaki ilişkiler incelenir. |
ÖÇ05 | Toprak ekosisteminde önemli olan saprofit nematodlar, özellikleri ve önemi anlatılır. |
ÖÇ06 | Tarımda önemli olan bitki paraziti nematodların önemi ve uygulamada ayrıntılı bilgiler edinilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur | 4 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir | 5 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir | 5 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma ile ilgili temel ve kavram bilgilerini sentezleyerek lisans eğitimi süresince edindiği mesleki yeterlilikler çerçevesinde, uzmanlaşmak istediği bilim dalına yönelik kendini geliştirme becerisi kazanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanlaşmak istediği alanda yurtiçi ve yurtdışı süreli yayınları izleyebilir ve yorumlama yetisi kazanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elde ettiği bilimsel araştırma sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilir ve bunlardan bilimsel yayınlar üreterek sunabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre/halk sağlığı ve tarımsal üretim ile ilişkili olarak biyogüvenlik konularında aldığı bilgileri uygulayabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma ve alanı ile ilgili güncel kaynaklara ulaşır ve sorunların çözümü için bunları kullanma yetisi kazanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Laboratuvar kullanım yöntem ve tekniklerini kullanma becerilerini geliştirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki koruma alanındatoplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Nematolojinin geçmişi, nematodların genel özellikleri. | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
2 | Toprakta bulunan nematodlar. | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
3 | Hayvan ve insan paraziti nematodlar. | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
4 | Entomopatojen nematodlar ve bitkilerde zararlı böceklerin mücadelesinde kullanılma olanakları. | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
5 | Nematodların ekolojik özellikleri ve eksistem içinde önemleri. | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
6 | Nematodların genel biyolojik özellikleri. | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
7 | Nematodların beslenme sonucu meydana getirdikleri zarar. | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Çoktan seçmeli sınav. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Nematod zararının fizyolojik, biyokimyasal ve genetik yönden irdelenmesi. | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Bitki paraziti nematodlar ve verim kaybı. | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
11 | Nematod mücadele stratejisi | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
12 | Nematodlara karşı dayanıklı çeşit kullanılma olanakları. | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
13 | Ekim nöbeti, diğer kültürel önlemler ve biyolojik savaş. | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
14 | nematodların böcek mücadelesinde kullanılma olanakları. | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
15 | Nematodların kimyasal mücadelesi. | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çoktan seçmeli sınav. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çoktan seçmeli sınav. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |