Genel Bilgi
Kod | BK0062 |
Ad | Yabancı Ot Araştırma Yöntemleri) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SİBEL UYGUR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Herboloji bilim dalı içerisinde, gerek laboratuvarda gerekse tarla koşullarında kullanılan araştırma metodlarını tek tek ele alarak tartışmak ve öğrenmek dersin amacıdır.
Dersin İçeriği
Herboloji bilim dalı içerisindeki araştırma metodlarını tek tek ele alarak gerek laboratuvarda gerekse tarla koşullarında nasıl uygulandığı bu ders içerisinde tartışılacak ve uygulanacaktır. Birkaç örnek verecek olursak; Segetal flora ölçüm metodları, ekolojik faktörlerin yabancı ot gelişimine etkileri, tohumlarda çimlenme koşullarının belirlenmesi, topraktaki tohum bankasının belirlenmesi, kültür bitkisi yabancı ot ilişkilerinin ve rekabetin ortaya konulması, biyotest, allelopatik ölçüm yöntemleri, herbisitlerin biyoetkinliğinin belirlenmesi, kromotografik çalışmalar gibi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Research Methods in Weed Science, WSSA Special Issue Associate Editors: Nilda Roma-Burgos, University of Arkansas, Fayetteville, AR, USA Stephen O. Duke, USDA-ARS, Oxford, MS, USA
Notlar
Research Methods in Weed Science, WSSA Special Issue Associate Editors: Nilda Roma-Burgos, University of Arkansas, Fayetteville, AR, USA Stephen O. Duke, USDA-ARS, Oxford, MS, USA
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Herboloji bilim dalında kullanılan laboratuvar yöntemlerini öğrenmek |
ÖÇ02 | Herboloji bilim dalında herbaryum tekniklerini öğrenmek |
ÖÇ03 | Herboloji bilim dalında kullanılan arazi araştırma yöntemlerini bilmek |
ÖÇ04 | Herboloji bilim dalında kullanılan rekabet araştırma yöntemlerini bilmek |
ÖÇ05 | Herboloji bilim dalında kullanılan popülasyon ölçüm metodlarını öğrenmek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma ile ilgili temel ve kavram bilgilerini sentezleyerek lisans eğitimi süresince edindiği mesleki yeterlilikler çerçevesinde, uzmanlaşmak istediği bilim dalına yönelik kendini geliştirme becerisi kazanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanlaşmak istediği alanda yurtiçi ve yurtdışı süreli yayınları izleyebilir ve yorumlama yetisi kazanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elde ettiği bilimsel araştırma sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilir ve bunlardan bilimsel yayınlar üreterek sunabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre/halk sağlığı ve tarımsal üretim ile ilişkili olarak biyogüvenlik konularında aldığı bilgileri uygulayabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma ve alanı ile ilgili güncel kaynaklara ulaşır ve sorunların çözümü için bunları kullanma yetisi kazanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Laboratuvar kullanım yöntem ve tekniklerini kullanma becerilerini geliştirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki koruma alanındatoplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yabancı ot araştırma yöntemleri neden gereklidir. | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Segetal flora ölçüm metotları | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Ekolojik faktörlerin yabancı ot gelişimine etkileri | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Tohumlarda çimlenme koşullarının belirlenmesi | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Topraktaki yabancı ot tohum bankasının belirlenmesi | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Herbaryum teknikleri | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Rekabet çalışmalarında kullanılan yöntemle | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ara sınava kadar işlenmiş konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Biyotest | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Allelopati ölçüm yöntemleri | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Herbisitlerin biyoetkinliklerinin belirlenmesi I | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Herbisitlerin biyoetkinliklerinin belirlenmesi II | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Kromotografik çalışmalar | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Moleküler çalışmalar | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Biyolojik mücadele çalışmaları | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına kadar işlenmiş konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına kadar işlenmiş konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |