Genel Bilgi
Kod | BK0053 |
Ad | Böcek Davranışları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Asime Filiz ÇALIŞKAN KEÇE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Davranış, yaşama ortamındaki çeşitli uyarılara karşı veya içgüdüsel olarak canlılarda meydana gelen hareket biçimleridir. Bu hareket biçimlerinden yararlanılarak onlarla ilişki kurulur ve onlara yaklaşılır. Bu derste, böcek davranışlarının öğrenilerek, böcekler için yaşamsal önemi olan bazı yönelim hareketlerinin engellenmesi, uyarılması, ortadan kaldırılması, yönünün değiştirilmesi ile yetiştiriciler için oldukça ekonomik ve pratik sağlayan ve birçok böcekleri kontrol altına alabilen yöntemlerin entomoloji alanında akademik çalışmaları yapacak öğrencilere öğretilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Böceklerin renge yönelim, yumurta bırakma, göç etme, ses çıkartma, ışığa tepki gibi birçok farklı davranış şekilleri ve bunların nedenleri ders içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Böcek Davranışları. Yaşar, B. (2017). Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti. Yayın No: 1727. 1. Basım.
Notlar
Böcek Davranışları. Yaşar, B. (2017). Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti. Yayın No: 1727. 1. Basım.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Böcek davranış şekillerinin öğrenilmesi |
ÖÇ02 | Böcek davranış şekillerinin ne amaçla kullanılabileceğinin öğrenilmesi |
ÖÇ03 | Tarımsal savaşta böcek davranışlarının önemi |
ÖÇ04 | Taksonomide tür teşhisi yapmak için yardımcı teşhis karakteri olarak nasıl kullanılacağının öğrenilmesi |
ÖÇ05 | Böcekler üzerinde çalışma yapma veya kitlesel salım amaçlı üretimlerde böcek davranışlarından nasıl yararlanılacağını öğrenme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur | 1 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır | 1 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma ile ilgili temel ve kavram bilgilerini sentezleyerek lisans eğitimi süresince edindiği mesleki yeterlilikler çerçevesinde, uzmanlaşmak istediği bilim dalına yönelik kendini geliştirme becerisi kazanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanlaşmak istediği alanda yurtiçi ve yurtdışı süreli yayınları izleyebilir ve yorumlama yetisi kazanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elde ettiği bilimsel araştırma sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilir ve bunlardan bilimsel yayınlar üreterek sunabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre/halk sağlığı ve tarımsal üretim ile ilişkili olarak biyogüvenlik konularında aldığı bilgileri uygulayabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma ve alanı ile ilgili güncel kaynaklara ulaşır ve sorunların çözümü için bunları kullanma yetisi kazanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Laboratuvar kullanım yöntem ve tekniklerini kullanma becerilerini geliştirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki koruma alanındatoplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Böceklerde Bazı Yönelim Davranışları | Böcek Davranışları Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yumurta Bırakma Davranışları | Böcek Davranışları Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Göç Etme Davranışları | Böcek Davranışları Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Ses Çıkarma Davranışları | Böcek Davranışları Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kur Yapma ve Çiftleşme Davranışları | Böcek Davranışları Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Işığa Tepki Davranışları | Böcek Davranışları Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Işık Verme Davranışı | Böcek Davranışları Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Böceklerde Besin İletimi | Böcek Davranışları Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Ara Sınav | Böcek Davranışları Kitabı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
10 | Yuva Yapma Davranışları | Böcek Davranışları Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Ebeveyn Davranışı | Böcek Davranışları Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Savunma Davranışları | Böcek Davranışları Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Tuzak Kurma ve Tuzaktan Kurtulma Davranışları | Böcek Davranışları Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Sıcağa Yönelme Davranışı ve Termoregulasyon | Böcek Davranışları Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Salgı Çıkarma Davranışları | Böcek Davranışları Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Final | Böcek Davranışları Kitabı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final 1 | Böcek Davranışları Kitabı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |