Genel Bilgi
Kod | BK005 |
Ad | Hastalıktan ari üretim materyali elde etme teknikleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ORHAN BOZAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Sertifikasyon sistemi içinde önemli basamaklardan birisi olan hastalıklardan ari bitki materyali üretim yöntemlerinin öğretilmesi
Dersin İçeriği
Farklı ülkelerin sertifikasyon programları ve bu sertifikasyon programları içinde hastalıklardan ari bitki materyali elde etme yöntemleri
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır
Kaynaklar
Kaynak kitap ve bilgiler, internetten elde edilecek literatürden kullanılacaktır.
Notlar
Kaynak bilimsel çalışmaları içeren literatür internetten elde edilerek kullanılacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ülke sertifikasyon sistemleri |
ÖÇ02 | Bitki doku kültürü yöntemleri hakkında genel bilgi |
ÖÇ03 | Meristem kültürü hakkında bilgi |
ÖÇ04 | Termoterapi sürgün ucu aşılama yöntemi hakkında bilgi |
ÖÇ05 | Hastalıklardan ari bitki üretimi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma ile ilgili temel ve kavram bilgilerini sentezleyerek lisans eğitimi süresince edindiği mesleki yeterlilikler çerçevesinde, uzmanlaşmak istediği bilim dalına yönelik kendini geliştirme becerisi kazanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanlaşmak istediği alanda yurtiçi ve yurtdışı süreli yayınları izleyebilir ve yorumlama yetisi kazanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elde ettiği bilimsel araştırma sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilir ve bunlardan bilimsel yayınlar üreterek sunabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre/halk sağlığı ve tarımsal üretim ile ilişkili olarak biyogüvenlik konularında aldığı bilgileri uygulayabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma ve alanı ile ilgili güncel kaynaklara ulaşır ve sorunların çözümü için bunları kullanma yetisi kazanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Laboratuvar kullanım yöntem ve tekniklerini kullanma becerilerini geliştirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki koruma alanındatoplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ülkemiz bitki sertifikasyon sistemi | Kaynak kitaplardan ve verilen sunulardan çalışarak derse hazırlanmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Farklı ülkelerin sertifikasyon sistemleri | Kaynak kitaplardan ve verilen sunulardan çalışarak derse hazırlanmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Çalışmalar için gerekli olan laboratuvar ekipmanları ve malzemeler | Kaynak kitaplardan ve verilen sunulardan çalışarak derse hazırlanmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Bitki doku kültürü yöntemi; giriş | Kaynak kitaplardan ve verilen sunulardan çalışarak derse hazırlanmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Doku kültürü ortamları | Kaynak kitaplardan ve verilen sunulardan çalışarak derse hazırlanmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Bitki doku kültürü teknikleri | Kaynak kitaplardan ve verilen sunulardan çalışarak derse hazırlanmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Mikro üretim ile kök ve meristem sürgünlerin oluşumu | Kaynak kitaplardan ve verilen sunulardan çalışarak derse hazırlanmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav sorularının hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Meristem kültür yöntemi ile hastalıklardan arındırma | Kaynak kitaplardan ve verilen sunulardan çalışarak derse hazırlanmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Tohum ekilmesi, termoterapi ve sürgün ucu aşılama yöntemi | Kaynak kitaplardan ve verilen sunulardan çalışarak derse hazırlanmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Meristem kültürü ile elde edilen bitki materyallerinin çoğaltılması | Kaynak kitaplardan ve verilen sunulardan çalışarak derse hazırlanmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Sürgün ucu yöntemi sonrası bitki geliştirme aşamaları | Kaynak kitaplardan ve verilen sunulardan çalışarak derse hazırlanmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Hastalıkların arındırma oranını belirlemek için indeksleme yönteminin kullanılması | Kaynak kitaplardan ve verilen sunulardan çalışarak derse hazırlanmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Hastalıkların arındırma oranlarını belirlemek için moleküler testlerin uygulanması | Kaynak kitaplardan ve verilen sunulardan çalışarak derse hazırlanmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Hastalıklardan arındırma oranlarının değerlendirilmesi | Kaynak kitaplardan ve verilen sunulardan çalışarak derse hazırlanmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav sorularının hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav sorularının hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |