BY0031 Su Toksikolojisi

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BY0031
Ad Su Toksikolojisi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FERİT KARĞIN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Su organizmalarında toksik maddelerin etkileri incelenecektir.

Dersin İçeriği

Akuatik organizmalarda (Omurgasız ve Omurgalı Hayvanlar) ksenobiyotiklerin etkisi işlenecektir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders notları

Notlar

Aquatik TOxicogy Donald C. Malins Gary K. Ostrander


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Su organizmaları hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ02 Suda bulunan toksik maddeler hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ03 Toksik maddelerin su organizmaları üzerine olan olumsuz etkileri hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ04 Toksik maddelerin organizmaların letal etkileri hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ05 Toksik maddelerin organizmaların subletal etkileri hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ06 Organizmaların toksik maddelere karşı dirençleri hakkında bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Metal ve metal nanopartiküller Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Metal ve metal naopartiküllerin kaynakları Kaynak Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 metal ve metal nanopartiküllerin alınımı Kaynak Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Metal ve metal nanopartiküllerin taşınımı Kaynak Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Metal ve metal nanopartiküllerin atılımı Kaynak Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Metal ve metal nanopartiküllerin birikimi Kaynak Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Su organimalarında metal toksisitesinin mekanizmaları Kaynak Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Vize Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Akuatik toksikolojide fizyolojik toksikinetik modellerin kullanımı Kaynak Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Metal ve metal nanopartiküllerin balıkların fizyolojik paremetreleri üzerine etkisi. Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Metal ve metal nanopartiküllerin balıkların biyokimyasal paremetreleri üzerine etkisi. Kaynak Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Metal ve metal nanopartiküllerin su omurgasızları biyokimyasal paremetreleri üzerine etkisi. Kaynak Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Metal ve metal nanopartiküllerin su omurgasızlarının fizyolojik paremetreleri üzerine etkisi. Kaynak Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Metallothioneinler Kaynak Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Metal bağlayıcı proteinler Kaynak Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Final Sınavı Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 01:11