Genel Bilgi
Kod | BY020 |
Ad | Tatlı Su Ekosistemleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HALİL ÇAKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
tatlı su ekosistemlerinin sınıflandırılmasını kavramak, diğer ekosistemlerle olan ilişkileri ve farklılıklarını ayırt etmek. Bu ekosistemlerin koruma yöntemlerinin uygulanması konusunda uzmanlaşmak
Dersin İçeriği
Tatlı su ekosistemlerinin sınıfılandırılması, Bu ekosistemlerin doğal fonksiyonları ve barındırdıgı biyoceşitlilik
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Silahlı,S., 2018. Ekosistem 3. Kitap: Bataklıklar: Sulak Alanlar.
Notlar
Karakoç, D.Y., (2019). Türkiye'de Sulak Alanlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tatlı ve acı suların oluşturduğu ekosistemlerin sınıflandırılmasını kavrama |
ÖÇ02 | Tatlı sulak ekosistemlerin barındırdığı biyoçeşitlilk konusunda uygulama yapabilme |
ÖÇ03 | Tatlı sulak alan bitkileri ve sahip olduğu fizyolojik ve morfolojik adaptasyon tiplerini ayırt edebilme |
ÖÇ04 | Sulak alanları etkileyene doğal faktörleri sınıflandırabilme |
ÖÇ05 | Sulak alanları etkileyene insan kaynaklı çevresel sorunları tanımlayabilme |
ÖÇ06 | Sulak alanlarda etkili olan kimyasal ve fiziksel kirlilik çeşitlerini ayırt edebilme |
ÖÇ07 | Sulak alanların korunmasında etkili olan ulusal ve uluslararası koruma önlemlerini kullanarak, sulak alanların korunmasında rol alabilmek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sulak alanların sınıflandırılması | okuma | |
2 | tatlı ve acı göl ekosistemlerinin özellikleri | okuma | |
3 | Tatlı sulak alanların barındırdığı biyoçeşitlilik | slayt hazırlama | |
4 | Tatlı sulak alanların tipik bitki türleri ve bitki örtüsü | okuma | |
5 | Sulak alan bitkilerinin sahip olduğu fizyolojik ve morfolojik adaptasyon tipleri | okuma | |
6 | Sulak alanlarda oluşan süksesyonal değişimler | okuma | |
7 | Tatlı sulak alanları etkileyen doğal faktörler | okuma | |
8 | Ara Sınav | genel tekrar | |
9 | Ülkemizdeki belli başlı sulak alanlar ve özellikleri | okuma | |
10 | Sulak alanlar üzerinde etkili olan kirlilik kaynakları ve nedenleri | okuma | |
11 | Önemli uluslararası sulak alan koruma sözleşmeleri | okuma | |
12 | RAMSAR sulak alanları koruma sözleşmesi | okuma | |
13 | Türkiye'de önemli sulak alanlar listesinde yer alan A tipi sulak alanlar | okuma | |
14 | Türkiye'de sulak alanların ulusal ve yerel seviyede ekonomiye katkıları | okuma | |
15 | Sulak alanların korunmasında ÇED uygulamalarının önemi | okuma | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | genel tekrar |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |