Genel Bilgi
Kod | BY015 |
Ad | Parazitik Hymenopterlerin Biyolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi SAADET PINAR ÖZALP |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere parazitik hymenopterlerin anatomilerini ve biyolojik kontrolde kullanılan önemli üst familyaları kavratmaktır.
Dersin İçeriği
Parazitik hymenopterlerin anatomileri, biyolojik kontrolde kullanılan önemli üst familyalar ( Ichneumonoidea, Ceraphronoidea, Evaniodea, Trigonaloidea, Chalcidoidea, Proctotrupoidea, Cynipoidea), parazitoidlerin gelişme evreleri( yumurta, embriyo, larva, pupa), oogenesis, ovisorption, spermatogenesis, parazitoidlerin konakta beslenmeleri, diyapoz, parazitik hymenopterlerin ekolojileri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Ders notları Power point sunum
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hymenoptera takımı, hymenoptera takımının özellikleri, hymenoptera takımının alt sınıflarını kavrar. |
ÖÇ02 | Ichneumonoidea familyası, özellikleri, ve alt takımlarını kavrar. |
ÖÇ03 | Ceraphronoidea familyasını, özelliklerini ve alt takımlarını kavrar |
ÖÇ04 | Evaniodea familyasını, özelliklerini alt takımlarını kavrar |
ÖÇ05 | Cynipoidea familyasını, özelliklerini ve alt takimlarını kavrar |
ÖÇ06 | Trigonaloidea familyasını, özelliklerini ve alt takımlarını kavrar |
ÖÇ07 | Parazitik hymenopterlerin ekolojilerini yaşam sürelerini ve yumurta üretimlerini kavrar |
ÖÇ08 | Chalcidoidea familyasını, özelliklerini ve alt takımlarını kavrar. |
ÖÇ09 | Proctotrupoidea familyasını, özelliklerini ve alt takımlarını kavrar |
ÖÇ10 | Parazitoidlerin konak seçimi, parazitoidlerin konak seçimine etki eden faktörleri kavrar. |
ÖÇ11 | Parazitoidlerin besin seçimi, konakta beslenmeleri, besin çeşitliliğini kavrar |
ÖÇ12 | Böceklerde diyapoz, durgunluk, diyapoza etki eden etkenleri kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Parazitik hymenopterlerin anatomileri | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Ichneumonoidea familyası | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Ceraphronoidea familyası | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Evaniodea familyası | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
5 | Cynipoidea familyası | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
6 | Trigonaloidea familyası | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
7 | Trigoloidae familyası 2 | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Chalcidoidea familyası | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Proctotrupoidea familyası | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Parazitoidlerin gelişme evreleri | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Parazitoidlerin konakta beslenmeleri | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Diyapoz | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Parazitik hymenopterlerin ekolojileri | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel tekrar | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Sunum hazırlama | Kaynak okuma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |