Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| BİYOLOJİ (YL) | |
| Kod | BY504 |
| Ad | İleri Hücre Fizyolojisi |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Bahar |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SULANÇ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Hücre matriksindeki moleküllerinin yapısının anlaşılması
Dersin İçeriği
Hücre matrixi molekülleri ; Hücre içindeki moleküllerin iletişimi ve hücreler arası haberleşmenin moleküler yapısı
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İleri Hücre Fizyolojisi Ders Notları
Notlar
İleri Hücre Fizyolojisi Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Hücre içi ve hücreler arası iletişimdeki moleküllerin yapısının kavranması |
| ÖÇ02 | Hücre içindeki haberleşmenin moleküler temeli |
| ÖÇ03 | Hücre bileşenleri ve görevleri |
| ÖÇ04 | Hücre membranından madde iletimi |
| ÖÇ05 | Osmoz, Filtrasyon, difüzyon ve pasif iletim mekanizmaları |
| ÖÇ06 | Hücrenin aksiyon Potansiyeli ve çalışma mekanizması |
| ÖÇ07 | Hücrede meydana gelen anabolik ve katabolik reaksiyonlar |
| ÖÇ08 | Çok hücrelilerdeki sinirsel ve hormonal haberleşme |
| ÖÇ09 | Nörotransmitter maddelerin haberleşmedeki rolleri |
| ÖÇ10 | Sekonder mesajcıların hücreler arası haberleşmedeki rolleri |
| ÖÇ11 | Kalsiyum iyonlarının iletimdeki önemleri |
| ÖÇ12 | Büyüme faktörleri ve onkogenler |
| ÖÇ13 | Nöropeptidlerin haberleşmedeki önemleri |
| ÖÇ14 | Nikotinik ve muskarinik reseptörlerin çeşitleri ve özellikleri |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 1 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 1 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | |
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | 1 |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | 2 |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 1 |
| PÖÇ09 | Belirsiz | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | |
| PÖÇ10 | Belirsiz | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Hücre matrixi molekülleri | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 2 | Hücre içindeki haberleşmenin moleküler temeli | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 3 | Hücre bileşenleri ve görevleri | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 4 | Hücre içindeki moleküllerin iletişimi ve hücreler arası haberleşmenin moleküler yapısı | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 5 | Hücre membranından madde iletimi | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 6 | Osmoz, Filtrasyon, difüzyon ve pasif iletim mekanizmaları | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 7 | Hücrenin aksiyon Potansiyeli ve çalışma mekanizması | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
| 9 | Hücrede meydana gelen anabolik ve katabolik reaksiyonlar | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 10 | Çok hücrelilerdeki sinirsel ve hormonal haberleşme | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 11 | Sekonder mesajcıların hücreler arası haberleşmedeki rolleri | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 12 | Kalsiyum iyonlarının iletimdeki önemleri | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 13 | Büyüme faktörleri ve onkogenler | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 14 | Nöropeptidlerin haberleşmedeki önemleri | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 15 | Nikotinik ve muskarinik reseptörlerin çeşitleri ve özellikleri | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||