Genel Bilgi
Kod | BMM0053 |
Ad | Rehabilitasyon Robotiği |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi CABBAR VEYSEL BAYSAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin ana amacı, neuro-muskular hastalıkların rehabilitasyonunda kullanılan robotik yapıların çalışmasını, tedavi yöntemlerini ve temel tasarım kriterlerini çeşitli uygulamalarla öğretmektir.
Dersin İçeriği
Rehabilitasyona giriş. Insan nöro-müskular yapısının incelenmesi. Kas-iskelet mekaniği ve modellerinin incelenmesi. Proprioseptif algılaycılar, motor nöronlar ve nöral devreler. Nöro-plastisite ve motor beceri öğrenme. Rehabilitasyon ve nöro-rehabilitasyon tedavi süreçleri. Rehabilitasyon tedavilerinde kullanılan cihaz ve yapılar. Rehabilitasyonda mekatronik ortezler ve robotlar. Rehabilitasyon robotlarının kinematik analizi. Rehabilitasyon robotlarının dinamik analizi. Rehabilitasyon robotlarının kontrol yapıları. Rehabilitasyonda insan-robot etkileşim ara yüzleri. Tedavi robotları uygulamalarının incelenmesi.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul Yoktur.
Kaynaklar
Ders Notları. Kommu S.S. (eds.), “Rehabilitation Robotics”, I-Tech Press,2005.
Notlar
Dietz V., Nef T.,Rymer W.Z., “Neurorehabilitation Technology”, Springer-Verlag 2012. Jazar R.N., “Theory of Applied Robotics”, Springer Inc. 2010.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini rehabilitasyon robotiği alanında uygular. |
ÖÇ02 | Rehabilitasyon robot analizi alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir. |
ÖÇ03 | Akıllı robotik alanında literatür incelemesi yapma becerisi kazanır. |
ÖÇ04 | Rehabilitasyon robot tasarımı ile ilgili temel düzeyde bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan güncel bilimsel problemlere, matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin güncel ve ileri teknik yaklaşımlarını uygulayarak yeni çözümlere ulaştırabilme. | 5 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliği biliminin bir alt bilim dalı ile ilgili literatüre vakıf olma, güncel problemleri tanımlama ve modelleme ve o bilim dalında uzmanlaşma. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme, teorik ve benzetim tabanlı tasarım yapma, deney tasarlama ve sonuçları yorumlayabilme. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için araştırılan çağdaş teknikleri, yazılım, donanım ve hesaplama araçlarını geliştirme. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve süreç tasarlayabilme. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktoru ve diğer disiplinlere mensuplar ile birlikte bilimsel çalışmalar yapabilme. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendi bulgularını sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme, bildiri ve makale yazma. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş bilimsel ve sosyal sorunların farkında olma. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Rehabilitasyona giriş | Ders kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Insan nöro-müskular yapısının incelenmesi. | Ders kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kas-iskelet mekaniği ve modellerinin incelenmesi. | Ders kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Proprioseptif algılaycılar, motor nöronlar ve nöral devreler. | Ders kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Nöro-plastisite ve motor beceri öğrenme. | Ders kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Rehabilitasyon ve nöro-rehabilitasyon tedavi süreçleri. | Ders kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Rehabilitasyon tedavilerinde kullanılan cihaz ve yapılar. | Ders kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ders kaynakları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Rehabilitasyonda mekatronik ortezler ve robotlar. | Ders kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Rehabilitasyon robotlarının kinematik analizi. | Ders kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Rehabilitasyon robotlarının dinamik analizi. | Ders kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Rehabilitasyon robotlarının kontrol yapıları. | Ders kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Rehabilitasyonda insan-robot etkileşim ara yüzleri. | Ders kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Tedavi robotları uygulamalarının incelenmesi. | Ders kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Öğrenci Sunumları | Ders kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynakları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynakları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |