Genel Bilgi
Kod | DBTT802 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. Hacı Ali DÖNDAŞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin alanında tez konusu olarak belirlenen bir konuda bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak inceleme, veri toplama, analiz etme, yorumlama, rapor haline getirme becerileri kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
tez konusunun belirlenmesi, ilgili konuda literatür taraması, bilimsel veri tabanlarından faydalanma, ilgili konuda deneysel methodların belirlenmesi, deney çalışmaları, analiz sonuçlarının değerlendirilmesi, analiz sonuçlarının yorumlanması, tez yazımı ve raporlama
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Yoktur.
Notlar
Güncel literatürler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tez konusu olarak seçtiği alandaki literatürleri inceler. |
ÖÇ02 | Bilimsel veri tabanlarını kullanır. |
ÖÇ03 | İlgili konuda deneysel methodların belirler. |
ÖÇ04 | Deney çalışmaların analiz sonuçlarının değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriği hakkında bilgilendirme | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Tez konusu ile ilgili ön çalışmalar 1 | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Tez konusu ile ilgili ön çalışmalar 2 | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Tez konusu ile ilgili ön çalışmalar 3 | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
5 | Tez konusu belirleme 1 | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Tez konusu belirleme 2 | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Tezin amacının belirlenmesi | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara rapor | Rapor hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev |
9 | Bilimsel araştırma yöntemlerini belirleme | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
10 | Uygun veri toplama yöntemlerini belirleme | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
11 | Deneysel çalışma 1 | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
12 | Deneysel çalışma 2 | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
13 | Verileri analiz etme | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Bulguları tartışma | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Tez raporunu hazırlama 1 | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma |
16 | Tez raporunu hazırlama 2 | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası |
17 | Tez raporu değerlendirme | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 38 | 10 | 380 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 30 | 120 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 600 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,00 | ||
AKTS | 24 AKTS |