Genel Bilgi
Kod | BT543 |
Ad | Prediktif (Belirleyici) Mikrobiyoloji |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ZERRİN ERGİNKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Mikroorganizma gelişimi ile gıda ortamında mikroorganizma gelişimini etkileyen temel faktörler arasındaki ilişkiyi anlayabilmek, bu ilişkiyi matematiksel olarak ifade edip, kümülatif bir bilgi birikimine dönüştürmek
Dersin İçeriği
Prediktif mikrobiyolojinin tanımı, tarihçesi, kullanım alanları, prediktif mikrobiyoloji ve HACCP, prediktif mikrobiyoloji ve kantitatif risk değerlendirmesi, prediktif mikrobiyolojide dikkat edilmesi gereken kurallar, prediktif mikrobiyolojide modellemeler, gıdalardaki mikrobiyel özelliklerin tahmini için geliştirilen ve yapılan biyolojik ve matematiksel araştırmalar, bilgisayar programları ve prediktif mikrobiyolojide karşılaşılan bazı sorunlar.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
McMeekin, T. A., Olley, J., Ratkowsky, D. A. Ross, T. (2002). Predictive microbiology: towards the interface and beyond. International journal of food microbiology, 73(2-3), 395-407.
Notlar
ders notları ve slaytlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | ders içeriği hakkında genel bilgiler hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | Prediktif mikrobiyolojinin tanımı, tarihçesi, kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | prediktif mikrobiyoloji ve HACCP hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ04 | prediktif mikrobiyoloji ve kantitatif risk değerlendirmesini öğrenir |
ÖÇ05 | prediktif mikrobiyolojide dikkat edilmesi gereken kuralları öğrenir |
ÖÇ06 | prediktif mikrobiyolojide modellemeleri öğrenir |
ÖÇ07 | gıdalardaki mikrobiyel özelliklerin tahmini için geliştirilen modelleri öğrenir |
ÖÇ08 | Konu ile ilgili yapılan biyolojik ve matematiksel araştırmalar hakkında bigi sahibi olur |
ÖÇ09 | öğrenciler bilgisayar programlarını öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | ders içeriği hakkında genel bilgiler | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Prediktif mikrobiyolojinin tanımı, tarihçesi, kullanım alanları | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | prediktif mikrobiyoloji ve HACCP | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | prediktif mikrobiyoloji ve kantitatif risk değerlendirmesi | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | prediktif mikrobiyolojide dikkat edilmesi gereken kurallar | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | prediktif mikrobiyolojide modellemeler | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | modellemeler | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
9 | gıdalardaki mikrobiyel özelliklerin tahmini için geliştirilen modeller | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | Konu ile ilgili yapılan biyolojik ve matematiksel araştırmalar | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması |
11 | bilgisayar programları | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması |
12 | bilgisayar | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması |
13 | bilgisayar programları sistem | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması |
14 | Örnek modelleme | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Örnek Olay, Problem Çözme |
15 | Örnek modelleme türleri | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Örnek Olay, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |