BT543 Prediktif (Belirleyici) Mikrobiyoloji

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BT543
Ad Prediktif (Belirleyici) Mikrobiyoloji
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ZERRİN ERGİNKAYA


Dersin Amacı / Hedefi

Mikroorganizma gelişimi ile gıda ortamında mikroorganizma gelişimini etkileyen temel faktörler arasındaki ilişkiyi anlayabilmek, bu ilişkiyi matematiksel olarak ifade edip, kümülatif bir bilgi birikimine dönüştürmek

Dersin İçeriği

Prediktif mikrobiyolojinin tanımı, tarihçesi, kullanım alanları, prediktif mikrobiyoloji ve HACCP, prediktif mikrobiyoloji ve kantitatif risk değerlendirmesi, prediktif mikrobiyolojide dikkat edilmesi gereken kurallar, prediktif mikrobiyolojide modellemeler, gıdalardaki mikrobiyel özelliklerin tahmini için geliştirilen ve yapılan biyolojik ve matematiksel araştırmalar, bilgisayar programları ve prediktif mikrobiyolojide karşılaşılan bazı sorunlar.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

McMeekin, T. A., Olley, J., Ratkowsky, D. A. Ross, T. (2002). Predictive microbiology: towards the interface and beyond. International journal of food microbiology, 73(2-3), 395-407.

Notlar

ders notları ve slaytlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 ders içeriği hakkında genel bilgiler hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ02 Prediktif mikrobiyolojinin tanımı, tarihçesi, kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ03 prediktif mikrobiyoloji ve HACCP hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ04 prediktif mikrobiyoloji ve kantitatif risk değerlendirmesini öğrenir
ÖÇ05 prediktif mikrobiyolojide dikkat edilmesi gereken kuralları öğrenir
ÖÇ06 prediktif mikrobiyolojide modellemeleri öğrenir
ÖÇ07 gıdalardaki mikrobiyel özelliklerin tahmini için geliştirilen modelleri öğrenir
ÖÇ08 Konu ile ilgili yapılan biyolojik ve matematiksel araştırmalar hakkında bigi sahibi olur
ÖÇ09 öğrenciler bilgisayar programlarını öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 ders içeriği hakkında genel bilgiler kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Prediktif mikrobiyolojinin tanımı, tarihçesi, kullanım alanları kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 prediktif mikrobiyoloji ve HACCP kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
4 prediktif mikrobiyoloji ve kantitatif risk değerlendirmesi kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
5 prediktif mikrobiyolojide dikkat edilmesi gereken kurallar kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
6 prediktif mikrobiyolojide modellemeler kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
7 modellemeler kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 gıdalardaki mikrobiyel özelliklerin tahmini için geliştirilen modeller kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
10 Konu ile ilgili yapılan biyolojik ve matematiksel araştırmalar kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması
11 bilgisayar programları kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması
12 bilgisayar kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması
13 bilgisayar programları sistem kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması
14 Örnek modelleme kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Örnek Olay, Problem Çözme
15 Örnek modelleme türleri kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Örnek Olay, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 02:07