Genel Bilgi
Kod | BT0083 |
Ad | Biyoteknolojide Matematiksel Modellemeler |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OSMAN GÜLNAZ |
Dersin Amacı / Hedefi
matematiksel modellemeler ile biyolojik olayların açıklanması.
Dersin İçeriği
biyoteknolojik olayların matematiksel modellemesinin yapılması
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
matematiksel modelleme ders notu
Notlar
internetten araştırma
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | matematiksel olarak biyolojik olayları açıklar |
ÖÇ02 | biyolojik reaaksiyonları açıklar |
ÖÇ03 | biyolojik olayları modeller |
ÖÇ04 | biyolojik ve kimyasal reaksiyonların basamaklarını açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | biyoteknolojik olaylar | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | biyokimyasal tepkimeler | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | bakteri metabolizması | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | aerobik solunum | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | anaerobic solunum | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | fermentasyon | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | organik asit üretimi | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | alan ile ilgili araştırma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | etanol üretimi | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Monod kinetiği | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | first order kinetik | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | second order kinetik | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | zero order kinetik | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | non lineer denklemler | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | ornek çalışma | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | alan ile ilgili araştırma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | alan ile ilgili araştırma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |