BT0060 Genin Moleküler Biyolojisi

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BT0060
Ad Genin Moleküler Biyolojisi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. YILDIZ KAÇAR


Dersin Amacı / Hedefi

Temel moleküler biyoloji konularının detaylı olarak incelenmesi

Dersin İçeriği

DNA nın temel yapısı, replikasyonu, transkripsiyonu, rekombinasyon, genlerin işlevi ve ekspresyonu

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

DERS İÇERİĞİ KAPSAMINDA HAZIRLANMIŞ SUNU VE DERS NOTLARI

Notlar

Moleküler Biyoloji Ders Kitabı (Prof. Dr. Mehmet Karataş), Gen Klonlama ve DNA Analizi (T.A. Brown), Moleküler Biyolojide Kullanılan Yöntemler (Prof. Dr. Güler Temizkan, Prof. Dr. Nazlı Arda)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 DNA ve RNA'nın genel yapısını bilir
ÖÇ02 Genlerin Yapısı ve Özellikleri hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ03 DNA'nın tamir mekanizmaları ve replikasyonu konularını bilir ve yorumlar
ÖÇ04 PCR Teknolojisi, Gen Klonlama stratejileri, Antisens teknolojisi ve yeni geliştirilen gen teknolojileri ile ilgili bilgi sahibi olur


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 2
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 DNA ve nükleik asitlerin yapısı ve özellikleri Ders ile ilgili konu ve makalelerin okunarak sunumların hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Genlerin Yapısı ve özellikleri Ders ile ilgili konu ve makalelerin okunarak sunumların hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 DNA´ nın replikasyon mekanizması Ders ile ilgili konu ve makalelerin okunarak sunumların hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 DNA´ nın tamir mekanizması Ders ile ilgili konu ve makalelerin okunarak sunumların hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Protein Sentezi DNA´ nın transkripsiyon mekanizması Ders ile ilgili konu ve makalelerin okunarak sunumların hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Protein Sentezi -Translasyon mekanizması Ders ile ilgili konu ve makalelerin okunarak sunumların hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Ökaryotik gen ekspresyonunun kontrolü Ders ile ilgili konu ve makalelerin okunarak sunumların hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 ARA SINAV Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav
9 Prokaryotlarda gen ekspresyonunun kontrolü Ders ile ilgili konu ve makalelerin okunarak sunumların hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Polimeraz Zincir Reaksiyonu (PCR) Ders ile ilgili konu ve makalelerin okunarak sunumların hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 cDNA ve genomik DNA kütüphanelerinin oluşturulması Ders ile ilgili konu ve makalelerin okunarak sunumların hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Gen klonlanması Ders ile ilgili konu ve makalelerin okunarak sunumların hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Klonlanmış genlerin izolasyon Ders ile ilgili konu ve makalelerin okunarak sunumların hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Transposable Elementler Ders ile ilgili konu ve makalelerin okunarak sunumların hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Antisens RNA teknolojisi Ders ile ilgili konu ve makalelerin okunarak sunumların hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 RNA interferans (RNAi) Ders ile ilgili konu ve makalelerin okunarak sunumların hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
17 final sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 11:52