Genel Bilgi
Kod | BT0060 |
Ad | Genin Moleküler Biyolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. YILDIZ KAÇAR |
Dersin Amacı / Hedefi
Temel moleküler biyoloji konularının detaylı olarak incelenmesi
Dersin İçeriği
DNA nın temel yapısı, replikasyonu, transkripsiyonu, rekombinasyon, genlerin işlevi ve ekspresyonu
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
DERS İÇERİĞİ KAPSAMINDA HAZIRLANMIŞ SUNU VE DERS NOTLARI
Notlar
Moleküler Biyoloji Ders Kitabı (Prof. Dr. Mehmet Karataş), Gen Klonlama ve DNA Analizi (T.A. Brown), Moleküler Biyolojide Kullanılan Yöntemler (Prof. Dr. Güler Temizkan, Prof. Dr. Nazlı Arda)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | DNA ve RNA'nın genel yapısını bilir |
ÖÇ02 | Genlerin Yapısı ve Özellikleri hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | DNA'nın tamir mekanizmaları ve replikasyonu konularını bilir ve yorumlar |
ÖÇ04 | PCR Teknolojisi, Gen Klonlama stratejileri, Antisens teknolojisi ve yeni geliştirilen gen teknolojileri ile ilgili bilgi sahibi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | DNA ve nükleik asitlerin yapısı ve özellikleri | Ders ile ilgili konu ve makalelerin okunarak sunumların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Genlerin Yapısı ve özellikleri | Ders ile ilgili konu ve makalelerin okunarak sunumların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | DNA´ nın replikasyon mekanizması | Ders ile ilgili konu ve makalelerin okunarak sunumların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | DNA´ nın tamir mekanizması | Ders ile ilgili konu ve makalelerin okunarak sunumların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Protein Sentezi DNA´ nın transkripsiyon mekanizması | Ders ile ilgili konu ve makalelerin okunarak sunumların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Protein Sentezi -Translasyon mekanizması | Ders ile ilgili konu ve makalelerin okunarak sunumların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Ökaryotik gen ekspresyonunun kontrolü | Ders ile ilgili konu ve makalelerin okunarak sunumların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | ARA SINAV | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav |
|
9 | Prokaryotlarda gen ekspresyonunun kontrolü | Ders ile ilgili konu ve makalelerin okunarak sunumların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Polimeraz Zincir Reaksiyonu (PCR) | Ders ile ilgili konu ve makalelerin okunarak sunumların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | cDNA ve genomik DNA kütüphanelerinin oluşturulması | Ders ile ilgili konu ve makalelerin okunarak sunumların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Gen klonlanması | Ders ile ilgili konu ve makalelerin okunarak sunumların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Klonlanmış genlerin izolasyon | Ders ile ilgili konu ve makalelerin okunarak sunumların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Transposable Elementler | Ders ile ilgili konu ve makalelerin okunarak sunumların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Antisens RNA teknolojisi | Ders ile ilgili konu ve makalelerin okunarak sunumların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | RNA interferans (RNAi) | Ders ile ilgili konu ve makalelerin okunarak sunumların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
17 | final sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |