Genel Bilgi
Kod | BT010 |
Ad | Amino Asit Biyokimyası II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ŞULE SULTAN MENZİLETOĞLU YILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Amino asitlerin yapıları, işlevleri
Dersin İçeriği
Aminoasitlerin yıkımı,Üre döngüsü, Aminoasit türevleri, Porfirin sentezi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Biyokimya İlkeleri, Lehninger, Palme Yayıncılık, ISBN: 9786053551393, 1258 sayfa, 2016
Notlar
Ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Amino asitlerin kimyasal reaksiyonlarını bilir. |
ÖÇ02 | Peptid bağı ve özelliklerini bilir. |
ÖÇ03 | Aminoasit türevleri ve porfirin sentezini bilir. |
ÖÇ04 | Protein biyosentezini, transkripsiyonu ve translasyonu bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Aminoasitlerin yıkımı | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Üre döngüsü | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Aminoasit türevleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Porfirin sentezi | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Proteinlerin sindirimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Başlıca metabolik hastalıklar | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Metabolik hastalıkların biyokimyası | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Porfirin metabolizması bozuklukları | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Protein metabolizması bozuklukları | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Pürin metabolizması bozuklukları | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Pirimidin metabolizması bozuklukları | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Transport bozuklukları | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Transkripsiyon | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Translasyon | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |