Genel Bilgi
Kod | BT556 |
Ad | Sağlık Endüstrisinde Mikrobiyal Biyoteknoloji |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HATİCE GÜVENMEZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Sağlık özelinde mikrobiyal biyoteknolojiyi anlatmak
Dersin İçeriği
Mikrobiyal biyoteknoloji-sağlık endüstrisi ilişkisi, mikroorganizma metabolitlerinin sağlık alanlarında kullanılması, üretilmesi
Dersin Ön Koşulu
Ders ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Biyoteknolojiye Giriş, Middleton's Allergy-Principles and Practice
Notlar
Current literatures
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mikroorganizmaların sağlık alanında kullanımını kavrar |
ÖÇ02 | Antimikrobiyal ajanların üretimini kavrar |
ÖÇ03 | Biyoteknolojik aşıların üretimi ve önemini kavrar |
ÖÇ04 | Farmakogenetiğin sağlık endüstrisindeki önemini açıklar |
ÖÇ05 | Rekombinant DNA teknolojisi ile bakterilere gen aktarımı ve çeşitli metabolitlerin üretimini açıklar |
ÖÇ06 | Rekombinant bakteriler aracılığı ile allerjen üretimini kavrar |
ÖÇ07 | Antibiyotik üreticilerinin doğal ortamlardan izolasyonu ve tanılanmasını açıklar |
ÖÇ08 | Biyolojik silahları kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sağlık endüstrisinde mikroorganizmaların rolü nedir | güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Mikroorganizmaları, endüstriyel sağlık ürünlerinin eldesinde kullanmanın avantaj ve dezavantajları | güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Farklı organizmalardan (fungus, bakteri, omurgasız hayvanlar, böcekler v.s) total allerjen eldesi, tanılanması, klinikte kullanıma sunulacak tanı kitlerininhazırlanması ve standardize edilmesi | güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Rekombinant bakteriler aracılığı ile allerjen üretimi | güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Antibiyotik üretici mikroorganizmalar, habitatları ve özellikleri nelerdir | güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Antibiyotik üreticilerinin doğal ortamlardan izolasyonu ve tanılanması | güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Yeni antimikrobiyal ajanların araştırılması | güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Biyoteknoloji antibiyotik direncini çözebilir mi | güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Günümüzde rekombinant bakterilerden elde edilen ve tedavi amaçlı kullanılan proteinler | güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Bazı mikrobiyal genlerin (reporter genler) patojen mikroorganizmaların tanısında kullanılması | güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Biyoteknolojik aşıların üretimi ve önemi | güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Patojen mikroorganizmaların çeşitli muayene maddelerinden moleküler tekniklerle saptanması | güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Biyolojik terör, biyolojik silahlar olarak mikroorganizmalar ve biyolojik silahlara karşı biyoteknolojinin kullanımı | güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Farmakogenetiğin sağlık endüstrisindeki önemi | güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 159 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,36 | ||
AKTS | 6 AKTS |