Genel Bilgi
Kod | BT513 |
Ad | Tarla Bitkilerinde Biyoteknoloji |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. RÜŞTÜ HATİPOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciler biyoteknolojinin tanımı ve kapsamını, biyoteknolojinin klasik bitki yetiştirme ve ıslahı ile ilişkileri ve tarla bitkilerini ıslahında kullanılabilecek in vitro kültür teknikleri ile genetik mühendisliği tekniklerini öğrenir.
Dersin İçeriği
Biyoteknolojinin tanımı ve kapsamı, biyoteknolojinin klasik bitki yetiştirme ve ıslahı ile ilişkisi, tarla bitkiler ıslahında kullanılabilecek in vitro kültür teknikleri, tarla bitkileri ıslahında kullanılabilecek genetik mühendisliği teknikleri, genetik olarak değiştirilmiş tarla bitkilerinin güvenilirliği
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Hatipoğlu, R. 2010. Biyoteknoloji Ders Notları
Notlar
Prasad, B.D., Sahni, S., Kumar, P. And Sıddiqui, M.W. 2018. Plant Bıotechnology Volume 1; Principles, Techniques, And Applications. Apple Academic Press, Inc., 537 pages.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyoteknolojinin tanımı ve kapsamını bilir |
ÖÇ02 | Biyoteknolojinin klasik bitki yetiştirme ve ıslahı ile ilişkilerini bilir |
ÖÇ03 | Tarla bitkileri ıslahında klasik ıslah yöntemlerine yardımcı yöntemler olabilecek in vitro kültür tekniklerini bilir. |
ÖÇ04 | Tarla bitkileri ıslahında klasik ılsah yöntemlerine yardımcı yöntemler olabilecek genetik mühendsiliği tekniklerini bilir. |
ÖÇ05 | Genetik mühendisliği teknikleri ile genetik yapısı değiştirilmiş tarla bitkilerinin güvenirliliği konusunda bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyoteknolojinin tanımı ve kapsamı | Konu ile ilgili makale okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Klasik bitki yetiştiriciliğinin sorunları | Konu ile ilgili makale okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Mikroçoğaltma | Konu ile ilgili makale okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Klasik bitki ıslahının sorunları | Konu ile ilgili makale okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Anter kültürü ve bitki ıslahında kullanımı | Konu ile ilgili makale okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Embriyo kurtarma tekniği ve bitki ıslahında kullanımı | Konu ile ilgili makale okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Moleküler ılsah ve marköre dayalı seleksiyon | Konu ile ilgili makale okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav için hazırlık yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Genetik Mühendisliği ve genetik olarak değiştirilmiş bitkiler | Konu ile ilgili makale okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Bitki DNA'sının izolasyonu, klonlanması ve arzu edilen genlerin seleksiyon | Konu ile ilgili makale okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Bitkilerde gen aktarma teknikleri | Konu ile ilgili makale okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Genetik olarak değiştirilmiş tarla bitkilerinin tarımı | Konu ile ilgili makale okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Transgenik tarla bitklileri tarımının avantajları | Konu ile ilgili makale okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Transgenik tarla bitkileri tarımının reskleri | Konu ile ilgili makale okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Dünyada ve Türkiye'de trasngenik bitki tarımı ile ilgili düzenlemeler | Konu ile ilgili makale okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav için hazırlık yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav için hazırlık yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |