Genel Bilgi
Kod | BT0114 |
Ad | Gıda Kaynaklı Zoonozların Moleküler Tanısı II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. HATİCE YAZGAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile yüksek lisans öğrencilerinin gıda kaynaklı zoonoz hastalıkların moleküler tanısı ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması ve bu yöntemleri öğrenmesini hedeflemektedir.
Dersin İçeriği
Gıdalar yoluyla insanlara geçen bakteriyel, viral ve paraziter zoonoz hastalıkları ve bunların moleküler tanısını kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notu paylaşılacaktır ve ingilizce makaleler
Notlar
Ders notu paylaşılacaktır ve ingilizce makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | DNA trascripsiyonu bilir |
ÖÇ02 | DNA translation bilir |
ÖÇ03 | PCR ve PCR tabanlı tanı teknikleri öğrenir |
ÖÇ04 | DNA dizilimini bilir |
ÖÇ05 | Verileri yorumlayabilir |
ÖÇ06 | Gıda kaynaklı zoonozları bilir |
ÖÇ07 | Gıda kaynaklı zoonoz bakterileri bilir |
ÖÇ08 | Gıda kaynaklı zoonoz parazitleri bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | DNA trascripsiyonu | Literature tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | DNA translasyon | Literature tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | PCR ve PCR tabanlı tanı teknikleri 1 | Literature tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | PCR ve PCR tabanlı tanı teknikleri 2 | Literature tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | DNA dizilimi 1 | Literature tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
6 | DNA dizilimi 2 | Literature tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Veri yorumlama | Literature tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Uygulama 1 | Materyal hazırlama 1 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Uygulama 2 | Materyal hazırlama 2 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Uygulama 3 | Materyal hazırlama 3 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Uygulama 4 | Materyal hazırlama 4 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Uygulama 5 | Materyal hazırlama 5 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Uygulama 6 | Materyal hazırlama 6 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Uygulama 7 | Materyal hazırlama 7 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yıl sonu sunumu | Sunum hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |