Genel Bilgi
Kod | BT013 |
Ad | Amino Asit Biyokimyası I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ŞULE SULTAN MENZİLETOĞLU YILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bir genin DNA, RNA ve protein seviyesinde analizini gerçekleştirebilecek bilgileri verme ve bir genin fonksiyonunu anlayabilmek
Dersin İçeriği
Biyoteknolojinin önemi, Biyoteknolojide kullanılan yöntemler, DNA, RNA nın yapı ve işlevi, Nanoteknolojinin önemi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Biyokimya İlkeleri, Lehninger, Palme Yayıncılık, ISBN: 9786053551393, 1258 sayfa, 2016
Notlar
Ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Amino asitlerin karakteristik özelliklerini bilir. |
ÖÇ02 | Amino asitlerin tayininde kullanılan teknikleri bilir. |
ÖÇ03 | İnsan vücudundaki amino asitlerin yapısını ve klinik öneminii bilir. |
ÖÇ04 | Amino asitleri fonksiyonlarına göre sınıflandırır ve temel özelliklerini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Amino asitlerin genel özellikleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Amino asitlerin fonksiyonel grupları | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Birincil Yapı, peptid bağları, Polipeptidler | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Sekonder, tersiyer ve kuarterner yapı | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Amino asitlerin titrasyon eğrisi | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Amino asitleri ayırma ve tanımlama metotları | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Amino asitlerin kağıt kromatoğrafisi ile ayırımı | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Esansiyel amino asitler | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Esansiyel olmayan amino asitler | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Standart dışı amino asitler | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Amino asit Oksidasyonu | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Glukuronidasyon | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Amino asit konjugasyonu | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Sitokrom P450 enzimleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Term exams | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Term exams | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |