Genel Bilgi
Kod | ÇM528 |
Ad | Yapay Sulak Alanlarda Atıksu Arıtımı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BİNNAZ ZEYNEP ZAİMOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Doga ile bütünleşik arıtma sistemi olan yapay sulak alan sisteminin arıtma yöntemi olarak kullanımının ögretilmesi
Dersin İçeriği
yapay sulak alan teknolojisi kullanarak özellikle evsen atısuların arıtılması ve bu teknolojide kullanılan dizyn metotlerının kullanılması
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
İnternet ve makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Doğal sulak alanlar ve önemi hakkında bilgi edinir |
ÖÇ02 | yapay sulak alanların arıtma amaçlı kullanılması hakkında bilgi edinir |
ÖÇ03 | yapay sulak alanlarda kullanılan dizayn yöntemleri hakkında bilgi edinir |
ÖÇ04 | Doğal ve yapay sulakalanların teşkili hakkında bilgi sahibi olunur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dogal Sulak Alanlar | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Yapay Sulak Alanlar ve atıksu arıtma | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Yapay Sulak alanların Dizayn ve işletme yöntemleri | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | yapay sulak alanlarla taşkın kontrolü | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Müstakil evler için yapay sulak alan uygulamaları | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | yapay sulak alanlarda hücreler | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Dogal yasamın oluşturulması | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
9 | yapay sulak alanlarda peyzaj uygulamaları | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | sürdürülebilir kalkınma açısından yapay sulak alanların önemi | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Doğal sulak alanların incelenmesi | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Doğal sulak alan yönetim politikaları | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Dünya'da yapay sulak alanlar | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Yapay sulak alan yönetim politikaları | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Dünyadaki başarılı yapay sulak alan örneklerinin incelenmesi | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |