ÇM0028 Çevre Politikaları: Analiz ve Değerlendirme

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ÇM0028
Ad Çevre Politikaları: Analiz ve Değerlendirme
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FUAT BUDAK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin birincil amacı, her öğrencinin çevre politikası oluşturma, analiz ve değerleme konusunda kişisel bir anlayış oluşturmasına yardımcı olmaktır.

Dersin İçeriği

Çevre politikası oluşturma teorileri, politika oluşturma süreci modelleri, Çevresel politika araçları: komuta-kontrol yöntemleri, ekonomik araçlar ve bilgiye dayalı mekanizmalar, Çevre politikalarının değerlendirilmesi, politika etkinliğinin belirlenmesi için çerçeve yaklaşım, Çok düzeyli çevre politikası oluşturma modelleri.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Çevre Politikalarının Değerlendirmesi El Kitabı, Crabbé and Pieter Leroy.

Notlar

Çevre Politikası Değerlendirmesi: Kavramlar ve Uygulama, Per Mickwitz.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Politika oluşturma sürecinin siyasi boyutlarını anlama
ÖÇ02 Çevre politikalarını etkili bir şekilde analiz edebilme ve savunabilme
ÖÇ03 Çevresel sorunları anlamak, çözümler önermek ve çevre politikalarının etkinliğini ve eşitliğini değerlendirmek için birçok disiplinin araçlarını ve bilgi alanlarını sentezliyerek kullanmayı öğrenmek
ÖÇ04 Çevre politikaları ve sorunlarının altında yatan sosyal, ekonomik ve politik koşullar hakkında eleştirel düşünmek


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Politika oluşturma süreci Konunun verilen kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Çevresel planlama ve politika oluşturma teorisi Konunun verilen kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Çevresel Analiz: çevresel karar Vermede bilim, politika ve siyaset Konunun verilen kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Çevresel etki değerlendirmesi Konunun verilen kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Fayda masraf analizi Konunun verilen kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Çevresel risk değerlendirmesi Konunun verilen kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Ekosistem servisleri analizi Konunun verilen kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Konunun verilen kaynaklardan okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Seneryo planlama Konunun verilen kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Seneryo planlama-devam Konunun verilen kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Çok ölçütlü analiz Konunun verilen kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Halk katılımı Konunun verilen kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Çevresel ve doğal kaynak değerleme Konunun verilen kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Piyasaya temelli çevresel değerleme yöntemleri Konunun verilen kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Piyasaya temelli çevresel değerleme yöntemleri-devam Konunun verilen kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Piyasaya temelli çevresel değerleme yöntemleri örnekleri Konunun verilen kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
17 Yarıyıl Sonu Sınavı Konunun verilen kaynaklardan okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 04:00