Genel Bilgi
Kod | ÇM0015 |
Ad | Aktif Çamur Teori ve Pratiği |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OLCAYTO KESKİNKAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Çevre mühendisliğinin temel arıtma prosesi olan aktif çamurun işleyişi ve ekolojisi hakkında teorik ve pratik bilgileri aktarmak.
Dersin İçeriği
Aktif çamur temel mekanizması ve aktif çamur oluşma süreci. Mikroorganizmaların büyümesi, arıtımın temel esasları ve mikrobiyolojisi. Besin maddesi, çözünmüş oksijen, alıkonma zamanı, pH, toksisite, sıcaklık, karıştırma ve hidrolik prensiplerin aktif çamur arıtma verimi üzerine etkisi. Farklı proses modifikasyonları ve bunların uygulama esasları. Evsel ve endüstriyel atık suların aktif çamur ile arıtılmaları. Aktif çamur kinetiği. Oksijen transferi. Besin maddelerinin giderimi ( Azot Fosfor). Aktif çamur proses izleme parametreleri, renk, köpük (foam) oluşumu, koku problemi ve aktif çamur arıtma sürecinde ortaya çıkan diğer problemler. İpliksi (flamentos) bakterilerin oluşumu.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
İnternet ve makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çevre mühendisliğinin temel arıtma prosesi olan aktif çamurun işleyişi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Aktif çamurun ekolojisi hakkında teorik ve pratik bilgileri öğrenir. |
ÖÇ03 | Aktif çamur ve işlevselliği hakkında bilgi olur |
ÖÇ04 | Aktif çamur sistemleri ve atıksu arıtılması hususunda bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Aktif çamur temel mekanizması ve aktif çamur oluşma süreci | Ders notlarından ilgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
2 | Aktif çamur temel mekanizması ve aktif çamur oluşma süreci-2 | Ders notlarından ilgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Mikroorganizmaların büyümesi, arıtımın temel esasları ve mikrobiyolojisi | Ders notlarından ilgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Mikroorganizmaların büyümesi, arıtımın temel esasları ve mikrobiyolojisi-2 | Ders notlarından ilgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
5 | Besin maddesi, çözünmüş oksijen, alıkonma zamanı, pH, toksisite, sıcaklık, karıştırma ve hidrolik prensiplerin aktif çamur arıtma verimi üzerine etkisi | Ders notlarından ilgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
6 | Besin maddesi, çözünmüş oksijen, alıkonma zamanı, pH, toksisite, sıcaklık, karıştırma ve hidrolik prensiplerin aktif çamur arıtma verimi üzerine etkisi-2 | Ders notlarından ilgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Besin maddesi, çözünmüş oksijen, alıkonma zamanı, pH, toksisite, sıcaklık, karıştırma ve hidrolik prensiplerin aktif çamur arıtma verimi üzerine etkisi-3 | Ders notlarından ilgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Arasınav | Ders notlarından ilgili konulara çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
9 | Farklı proses modifikasyonları ve bunların uygulama esasları | Ders notlarından ilgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Evsel ve endüstriyel atık suların aktif çamur ile arıtılmaları | Ders notlarından ilgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
11 | Aktif çamur kinetiği, oksijen transferi , besin maddelerinin giderimi | Ders notlarından ilgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
12 | Aktif çamur proses izleme parametreleri | Ders notlarından ilgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
13 | Renk, köpük oluşumu, koku problemi ve aktif çamur arıtma sürecinde ortaya çıkan diğer problemler | Ders notlarından ilgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
14 | Renk, köpük oluşumu, koku problemi ve aktif çamur arıtma sürecinde ortaya çıkan diğer problemler-2 | Ders notlarından ilgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
15 | İpliksi bakterilerin oluşumu | Ders notlarından ilgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
16 | Final sınavı | Ders notlarından ilgili konulara çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | Ders notlarından ilgili konulara çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |