Genel Bilgi
Kod | ÇM011 |
Ad | Çevre Mühendisliğinde Havalandırma Esasları ve Uygulamaları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BÜLENT SARI |
Dersin Amacı / Hedefi
İçme suyu arıtımı ve atıksu arıtımında temel proseslerden biri olan havalandırmanın teorik ve teknik esaslarının öğretilmesi
Dersin İçeriği
Kütle transferinin esasları, oksijen transfer uygulamaları, dizayn eşitlikleri, difüze havalandırma, performans testleri ve dizayn kriterleri, blover ve kompresör kullanarak derin havuzların havalandırılması, derin tanklarda oksijen transferi ve havalandırma verimliliği, yüzeysel ve mekanik havalandırma, yavaş ve hızlı yüzey havalandırıcıları, yüzeysel ve mekanik havalandırma performans değerlendirmeleri ve dizayn kriterleri, saf oksijenle havalandırma, kapalı ve açık tanklar, havalandırma havuzlarında kütle dengesi, oksijen transfer testleri (temiz su ve atıksu), doğal sularda (yüzeysel su kaynakları) havalandırma sistemleri, havalandırma sistem ve ekipmanlarının işletilmesi, bakımı ve kontrolü.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Havalandırma esasları ve uygulamaları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | içme suyu arıtımında havalandırmanın önemi |
ÖÇ02 | atıksu arıtımında havalandırmanın önemi |
ÖÇ03 | içme suyu arıtımında havalandırma prosesi tasarımı |
ÖÇ04 | atıksu arıtımında havalandırma havuzu tasarımı |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kütle transferinin esasları | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
2 | oksijen transfer uygulamaları, dizayn eşitlikleri | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | difüze havalandırma, performans testleri ve dizayn kriterleri | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
4 | blover ve kompresör kullanarak derin havuzların havalandırılması | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
5 | derin tanklarda oksijen transferi ve havalandırma verimliliği | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | yüzeysel ve mekanik havalandırma | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | yavaş ve hızlı yüzey havalandırıcıları, yüzeysel ve mekanik havalandırma performans değerlendirmeleri ve dizayn kriterleri | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ara sınava hazırlık, okuma, uygulama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Ödev |
9 | saf oksijenle havalandırma | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | kapalı ve açık tanklar | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | havalandırma havuzlarında kütle dengesi | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
12 | oksijen transfer testleri (temiz su ve atıksu) | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
13 | doğal sularda (yüzeysel su kaynakları) havalandırma sistemleri | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
14 | havalandırma sistem ve ekipmanlarının işletilmesi, bakımı ve kontrolü | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Proje | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonu sınavına hazırlık, okuma, uygulama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonu sınavına hazırlık, okuma, uygulama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |