ÇM508 Tehlikeli Katı Atıklar

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ÇM508
Ad Tehlikeli Katı Atıklar
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BELGİN BAYAT


Dersin Amacı / Hedefi

Yüksek lisans seviyesindeki öğrencilere tehlikeli katı atıkların toksik etkileri, iyileştirilmeleri, uzaklaştırılmaları ve bu işlemlerin yönetmeliklere uygun olarak yapılabilmesi hakkında bilgi birikimi sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Tehlikeli katı atıklar ve kaynakları, başlıca katı atık prosesleri, katı atıkların toplanıp uzaklaştırılması, tehlikeli katı atıkların toksik etkileri, tehlikeli katı atıkların iyileştirilmesi ve uzaklaştırılması, fiziksel, kimyasal ve biyolojik prosesler, stabilizasyon ve katılaştırma, yakma ve araziye gömme, ABD,AB ve Türkiyedeki katı atık yönetmelikleri

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders Notları;

Notlar

Hazardous Waste Management, M.D.LaGrega, P.L. Buckingham, J.C. Evans,The Environmental Resources Management Group, McGraw-Hill Int. Edit.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tehlikeli katı atıklar ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ02 Tehlikeli katı atıkların toksik etkileri, tehlikeli katı atıkların iyileştirilmesi ve uzaklaştırılması hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ03 Fiziksel, kimyasal ve biyolojik prosesler, stabilizasyon ve katılaştırma, yakma ve araziye gömme hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ04 ABD, AB ve Türkiyedeki katı atık yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tehlikeli katı atıklar ve kaynakları, Konu hakkında araştırma yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Tehlikeli katı atıklar ve kaynakları (konu devamı), Konu hakkında araştırmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Başlıca katı atık prosesleri ve katı atıkların toplanıp uzaklaştırılması, Konu hakkında araştırmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Tehlikeli katı atıkların toksik etkileri, Konu hakkında araştırma yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Tehlikeli katı atıkların iyileştirilmesi ve uzaklaştırılması, Konu hakkında araştırma yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Tehlikeli katı atıkların iyileştirilmesi ve uzaklaştırılması (konu devamı), Konu hakkında araştırma yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Fiziksel, kimyasal ve biyolojik prosesler, Konu hakkında araştırma yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav
9 Fiziksel, kimyasal ve biyolojik prosesler (aynı konuya devam), Konu hakkında araştırma yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Fiziksel, kimyasal ve biyolojik prosesler (konuya devam), Konu hakkında araştırmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Stabilizasyon ve katılaştırma, Konu hakkında araştırma yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Stabilizasyon ve katılaştırma, yakma ve araziye gömme, Konu hakkında araştırmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Yakma ve araziye gömme, Konu hakkında araştırma yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Türkiye'deki katı atık yönetmelikleri, Konu hakkında araştırma yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 ABD ve AB katı atık yönetmelikleri. Konu hakkında araştırma yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 07:12