Genel Bilgi
Kod | ÇM0017 |
Ad | Çevre Yönetimi ve Sürdürülebilir Kalkınma |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FUAT BUDAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dünyanın doğal sistemlerini ve insanların doğal kaynakları nasıl kullandığını anlamak, insan sosyal kültürel ve ekonomik gelişiminin çevre üzerindeki etkisini araştırmak ve çevrenin gelecekte nasıl sürdürülebilir bir şekilde yönetilebileceğini hem yerel hem de küresel bir bakış açısıyla öğrenmek
Dersin İçeriği
Sürdürülebilir kalkınma kavramı, Kavramın ortaya çıkışı nedenleri ve gelişimi, Sürdürülebilir kalkınmanın boyutları ve prensipleri, Çevre yönetiminin esasları ve amaçları, Çevre yönetimi ve bilim, Çevre yönetimde yaklaşımlar, metotlar, teknikler ve araçlar, proaktif değerlendirme ve tahmin yöntemleri, Sürdürebilir kalkınma için 2030 ajandası, sürdürülebilir kalkınmanın amaçları, hedefleri ve göstergeleri, Türkiye politika ortamında sürdürülebilir kalkınma, Türkiye’nin sürdürülebilir kalkınmadaki durumunu, Yerel sürdürülebilir kalkınma, Kurumsal sürdürülebilirlik.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Environmental Management for Sustainable Development By Chris Barrow. Manual of environmental management By Adrian Belcham
Notlar
Sustainable Development Handbook By Stephen A. Roosa.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sürdürülebilir kalkınma kavramı ve uygulaması hakkında bilgi ve anlayış sergilemek |
ÖÇ02 | Sürdürülebilir kalkınma kavramına ilişkin fikir ayrılıklarını ulusal ve küresel ölçekte tartışabilme. |
ÖÇ03 | Sürdürülebilir kalkınma enstrümanların avantajları ve dezavantajları tartışabilme |
ÖÇ04 | Sürdürülebilir kalınmanın özel ve kamu şirketlerine yüklediği sorumluluklarını ve eylem potansiyellerini anlama |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çevre yönetiminin tanımı ve kapsamı | Giriş, sayfa 3-17, Sürdürülebilir Kalkınma için Çevre Yönetimi Chris Barrow. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Çevre yönetimi süreci ve hedefleri | Giriş, sayfa 3-17, Sürdürülebilir Kalkınma için Çevre Yönetimi Chris Barrow. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Kalkınma kavramı | Verilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Kalkınmanın "sınırları" kavramı | Verilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
5 | Sürdürülebilirlik | Verilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Sürdürülebilir kalkınma | Verilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Sürdürülebilir kalkınma amaçları | Verilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara sınav | Verilen kaynakların ilgili bölümleri | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Yazılı Sınav |
9 | Çevre ve çevre bilimi | Verilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Çevre ve ekosistem modellemesi, ekosistem kavramı, çevresel sistemler ve ekosistem yönetimi | Verilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Çevrecilik, sosyal bilimler, ekonomi ve Çevre Yönetimi | Verilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
12 | Çevre yönetimi, mal ve hizmet üretimi ve mevzuat | Verilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Çevre yönetimi yaklaşımları | Verilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Standartlar, izleme, modelleme, denetleme ve koordinasyon | Verilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Proaktif değerlendirme, tahmin etme | Verilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Proaktif değerlendirme, tahmin etme- devam | Verilen kaynakların ilgili bölümleri | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl sonu sınavı | Verilen kaynakların ilgili bölümleri | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |