ÇM014 Su Kalitesi Yönetimi Stratejileri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ÇM014
Ad Su Kalitesi Yönetimi Stratejileri
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BÜLENT SARI


Dersin Amacı / Hedefi

Su kalitesi ve kullanımının sürdürülebirliğinin sağlanması

Dersin İçeriği

Su arıtımının amaçları, su kalitesi için düzenleyici prosesler, su kalitesi standartları ve düzenlemeleri, su arıtma için sistem geliştirilmesi.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ders notları

Notlar

Çevre Mühendisliği El Kitabı Su ve Atıksu Mühendisliği Tasarım İlkeleri ve Uygulaması


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 içme, kullanma, yüzeysel su ve yeraltı su kaliteleri
ÖÇ02 su kalite standartları hakkında bilgi edinme
ÖÇ03 su kalitesi iyileştirme çalışmaları
ÖÇ04 Su kıtlığı ve güncel problemler


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 su arıtımının hedefleri okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
2 Su kalitesi için düzenlemeler okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
3 Standartlar ve kriter geliştirme okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Tarihi gelişim okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Ülke standartları ve düzenlemeler okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
6 Uluslar arası standartlar ve düzenlemeler okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
7 gelecek standartlar ve düzenlemeler okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ara sınava hazırlık, okuma ve uygulama Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Yazılı Sınav
9 Su arıtımında kullanılan metotlar okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
10 Metotların sınıflandırılması okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
11 Temel işlemler ve uygulamaları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
12 su arıtma sistemindeki gelişmeler okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
13 pilot tesis çalışmaları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme
14 problemler okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 problemler - devamı okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem sonu sınavına hazırlık, okuma, uygulama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem sonu sınavına hazırlık, okuma, uygulama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.11.2022 12:03