ÇM0013 Mikrokirleticilerin Çevredeki Etkileri ve Kontrolü

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ÇM0013
Ad Mikrokirleticilerin Çevredeki Etkileri ve Kontrolü
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Fatma Elçin ERKURT


Dersin Amacı / Hedefi

Mikrokirleticiler hakkında detaylı bilgi sağlamak

Dersin İçeriği

Mikrokirleticlerin sucul ortamlarda bulunuşu, akıbeti ve kontrolü

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ders Notları

Notlar

Treatment of Micropollutants in Water and Wastewater http://library.oapen.org/handle/20.500.12657/25913


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mikrokirleticlerin sucul ortamlarda bulunuşu, akıbeti ve kontrolü konusunda bilgi sahibi olmak
ÖÇ02 Mikrokirleticilerin giderimi konusunda bilgi sahibi olmak
ÖÇ03 Sucul ortamda mikrokirleticilerin ölçüm yöntemleriyle ilgili bilgi sahibi olmak
ÖÇ04 Mikrokirleticilerin atıksu arıtma tesislerindeki bulunuşu, tespiti ve zorlukları hakkında bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Mikrokirleticilere giriş sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Mikrokirleticiler nelerdir sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 atıksularda mikrokirleticiler sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 içme sularında mikrokirleticiler sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 evsel atıksularda mikrokirleticiler sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 endüstriyel atıksularda mikrokirleticiler sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Mikrokirleticlerin sucul ortamlara geçişi ve akıbeti sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 arasınav sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Mikrokirleticilerin giderimi sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Mikrokirleticilerin adsorpsiyonu sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Mikrokirleticilerin degradasyonu sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Mikrokirleticilerin anaerobik giderimi sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Mikrokirleticiler ve metabolitleri sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Mikrokirleticilerin ölçümü sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 mikrokirleticiler ve zorlukları sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 genel tekrar sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
17 final sınav sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 12:00