Genel Bilgi
Kod | ÇM0013 |
Ad | Mikrokirleticilerin Çevredeki Etkileri ve Kontrolü |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Fatma Elçin ERKURT |
Dersin Amacı / Hedefi
Mikrokirleticiler hakkında detaylı bilgi sağlamak
Dersin İçeriği
Mikrokirleticlerin sucul ortamlarda bulunuşu, akıbeti ve kontrolü
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Treatment of Micropollutants in Water and Wastewater http://library.oapen.org/handle/20.500.12657/25913
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mikrokirleticlerin sucul ortamlarda bulunuşu, akıbeti ve kontrolü konusunda bilgi sahibi olmak |
ÖÇ02 | Mikrokirleticilerin giderimi konusunda bilgi sahibi olmak |
ÖÇ03 | Sucul ortamda mikrokirleticilerin ölçüm yöntemleriyle ilgili bilgi sahibi olmak |
ÖÇ04 | Mikrokirleticilerin atıksu arıtma tesislerindeki bulunuşu, tespiti ve zorlukları hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mikrokirleticilere giriş | sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Mikrokirleticiler nelerdir | sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | atıksularda mikrokirleticiler | sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | içme sularında mikrokirleticiler | sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | evsel atıksularda mikrokirleticiler | sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | endüstriyel atıksularda mikrokirleticiler | sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Mikrokirleticlerin sucul ortamlara geçişi ve akıbeti | sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | arasınav | sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Mikrokirleticilerin giderimi | sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Mikrokirleticilerin adsorpsiyonu | sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Mikrokirleticilerin degradasyonu | sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Mikrokirleticilerin anaerobik giderimi | sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Mikrokirleticiler ve metabolitleri | sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Mikrokirleticilerin ölçümü | sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | mikrokirleticiler ve zorlukları | sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | genel tekrar | sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | final sınav | sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |