EE648 Low-Voltage Analog Integrated Circuit Design

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EE648
Ad Low-Voltage Analog Integrated Circuit Design
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MURAT AKSOY
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Düşük güç tüketimi ve düşük gerilimlerde çalışabilen analog tümleşik yapıların tasarımı

Dersin İçeriği

MOSFET'ler ve BJT'ler için düşük voltaj sınırlamaları, Besleme gerilimi arasında yükseltme için çözümler, Kararlılık sorunları, Sabit gm li besleme gerilimi arasında giriş katları, Besleme gerilimi arasında çıkış katları, Düşük voltajlı çok kademeli işlemsel kuvvetlendiricilerin kompanzasyonu, Diğer düşük voltajlı analog yapı blokları ve teknikleri, Düşük voltajlı akım aynaları, Düşük voltajlı analog çarpıcılar

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

LOW-VOLTAGE LOW-POWER CMOS CURRENT CONVEYORS, Giuseppe Ferri & Nicola C. Guerrin

Notlar

OW-VOLTAGE LOW-POWER CMOS CURRENT CONVEYORS, Giuseppe Ferri & Nicola C. Guerrin


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 MOSFET'ler ve BJT'ler için düşük voltaj sınırlamaları
ÖÇ02 Besleme gerilimi arasında yükseltme için çözümler
ÖÇ03 Transistör kararlılık sorunları
ÖÇ04 Sabit gm li besleme gerilimi arasında giriş katları
ÖÇ05 Besleme gerilimi arasında çıkış katları
ÖÇ06 Düşük voltajlı çok kademeli işlemsel kuvvetlendiricilerin kompanzasyonu
ÖÇ07 Diğer düşük voltajlı analog yapı blokları ve teknikleri
ÖÇ08 Düşük voltajlı akım aynaları
ÖÇ09 Düşük voltajlı analog çarpıcılar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini yüksek lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme, literatürü kritik şekilde analiz edebilme 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme, benzer etkileşimler önerebilme 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak ve benzer bir metni yazabilecek düzeyde İngilizce'ye ve ilgili İngilizce jargona hakim olma 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanıyla veya yakın alanlarla ilgili ders planlayabilme ve ders verebilme. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademisyenliğin, gerek eğitim-öğretim gerekse araştırma yönlerinin gerektirdiği etik değerleri benimseme 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirebilme 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 BJT'ler için düşük voltaj sınırlamaları Yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 MOSFET'ler için düşük voltaj sınırlamaları Önceki derskonusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 MOSFET'ler için düşük voltaj sınırlamaları Önceki derskonusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Besleme gerilimi arasında yükseltme Önceki derskonusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Kararlılık sorunları Önceki derskonusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Sabit gm li besleme gerilimi arasında giriş katları Önceki derskonusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Besleme gerilimi arasında çıkış katları Önceki derskonusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ara sınav için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Düşük voltajlı çok kademeli işlemsel kuvvetlendiricilerin kompanzasyonu Önceki derskonusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Diğer düşük voltajlı analog yapı blokları ve teknikleri Önceki derskonusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Düşük voltajlı akım aynaları Önceki derskonusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Düşük voltajlı analog çarpıcılar Önceki derskonusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Düşük voltajlı çalışma için akım modlu teknikler Önceki derskonusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Diğer düşük voltaj tasarım teknikleri Önceki derskonusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Konu tekrarı Önceki derskonusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarı yıl sonu sınavı için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarı yıl sonu sınavı için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 11:38