Genel Bilgi
Kod | EE680 |
Ad | Electronic Communication Techniques |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MURAT AKSOY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Elektronik iletişim tekniklerinin temellerini öğrenmek, radyo frekans yükselteçlerini anlamak, Verici ve alıcıların çalışmasını anlamak
Dersin İçeriği
Elektronik iletişim tekniklerinin temelleri, Radyo frekans yükselteçleri, osilatörler, modulasyon ve genlik modülasyonlu sistemler, verici devreler, alıcı devreler, frekans ve faz modülasyonu, faz kilitlemeli döngüler, darbe ve sayısal modulasyon, sayısal iletişim kavramları, fiberoptik iletişim
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Analog Integrated Circuits for Communication Principles, Simulation and Design, Donald O. Pederson & Kartikeya Mayaram
Notlar
Analog Integrated Circuits for Communication Principles, Simulation and Design, Donald O. Pederson & Kartikeya Mayaram
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Elektronik iletişim tekniklerinin temellerini öğrenmek |
ÖÇ02 | radyo frekans yükselteçlerini anlamak |
ÖÇ03 | Verici ve alıcıların çalışmasını anlamak |
ÖÇ04 | Radyo frekans sistemlerini anlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Elektronik iletişim tekniklerinin temelleri | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Problem Çözme |
2 | Elektronik iletişim tekniklerinin temelleri | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Radyo frekans yükselteçleri | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Osilatörler | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Modulasyon ve Genlik modülasyonlu sistemler | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Verici devreler | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Konu tekrarı | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Alıcı devreler | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Frekans ve faz modülasyonu | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Faz kilitlemeli döngüler | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Darbe ve sayısal modulasyon | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Sayısal iletişim kavramları | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Fiberoptik iletişim | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Konu tekrarı | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sonu sınavı için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sonu sınavı için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |