Genel Bilgi
Kod | EE623 |
Ad | Application Specific Processors |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA GÖK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Uygulamaya yönelik işlemci çalışma ve tasarım prensiplerini kavranmasıdır.
Dersin İçeriği
Sayıal sayı formatları, aritmetik devreler, boru hattı ve paralel işleme, düşük güç tasarım yöntemleri, dizi işlemci mimarileri, FIR, DFT ve FFT uygulamaları, programlanabilir sayısal illemciler, mutimedya işlemcileri ve çok işlemcili sistemler
Dersin Ön Koşulu
Digital Design dersi.
Kaynaklar
Application Specific Instruction Set Processor Design, Umakanta Nanda and Kamala Kanta Mahapatra
Notlar
Scientific Journal Articles, Chip Manufacturer Manuals
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bir bilgisayar algoritmasının donanım uygulamasını gerçekleştirir. |
ÖÇ02 | İşlemcileri hız ve alan parametreleri bakımından optimize ederek tasarlar. |
ÖÇ03 | Uygulamaya yönelik işlemcilerin VHDL modellerini oluşturur. |
ÖÇ04 | Modern fonkisyonel benzetim yöntemlerini kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dijital Tasarım Prensipleri | Sayısal Tasarım Lisans Notlarını oku | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Numerik Yöntemler | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Silikon Alanı, Gecikme Kestirimi, Güç Tahmini | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Toplayıcılar, Çıkarıcılar | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Çarpıcı, Bölücüler | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | CORDIC Yöntemi | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Paralel İşlem ve Boru Hattı | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ders notlarını oku. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Algoritmik Temsil | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Aktarım Yöntemleri | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | VHDL ile Modellemeye Giriş | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kompleks Devrelerin VHDL ile Modellenmesi | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
13 | FIR ve IIR Filtre Uygulamaları | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | DSP'lerin Mimarisi | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Çoklu Ortam İşlemci Mimarileri | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarını oku. | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |